Noen som har gode råd om å sende kunst til USA? Ser at posten ikke vil forsikre pakker som inneholder kunst. Trenger et produkt som inkluderer forsikring av kunst for 25k og har sporing av forsendelsen. En fornuftig pris er heller ingen ulempe selv om kjøper betaler frakt.
På forhånd takk for råd 
Nettopp gjort dette selv, to malerier til LA. Brukte Bring. Det var problemfritt.
2 Likes
Jeg har brukt DHL.
Koster litt, men helt topp
Forsikring koster 1% av sum… Har kostet meg mellom 1100-1700 da jeg har sendt a rør eller “crates”…
1 Like
Er det ikke 8%skatt/toll inn til USA?
Det er mulig men ukjent for meg. Kjøper betaler uansett for eventuelle lokale skatter, fortolling osv.
Da er det jo greit:) Problemet oppstår vel først når kunden ikke betaller tollen. Da blir det stående fast
Takk for det. Du har helt sikkert rett, men har fått sjekket ut kunden med referanser så jeg er rimelig trygg på at vedkommende er både seriøs og solid 
Det er mulig at dette er avhengig av hvilken stat du sender til. California har ingen slik tollavgift.
Ellers håper jeg du har fått betaling på forskudd…?
Ja, det pleier være forskjeller fra stat til stat. NOK er jo forøvrig veldig billig for folk i utlandet, så billig for de å handle kunst i Norge nå. Ja, betaling mottatt via PayPal.