Forslag til bilder som kan henge over sofa

Ønsker forslag og inspirasjon til kunst som kan henge over sofaen.

Har i dag Mehdi Ghadyanloo - Abstract Loneliness hengende bak på ene veggen som blir for stort føler jeg. (Har slått hodet borti rammen et par ganger når man lener seg tilbake).

Beklager et rotete bilde:

Har dere noen forslag på noen edisjoner/verk som kan henge her på hver side? Gjerne noe som går overens med hverandre.

4 Likes

Sånn interiørmessig så tror jeg jeg hadde valgt noen bilder med litt sterke farger for å live det litt opp der. Siden takhøyden er standard så kan de ikke være så store som Mehdi bildet. Da blir det for trangt og inneklemt, må ha litt mere luft rundt. Hadde prøvd å finne noen avlange bilder. Har selv Pushwagner «Standing up» over sofaen, og er veldig fornøyd med den.

5 Likes

Conor Harrington Samson’s og Unveiling på hver sin vegg.

2 Likes

Synes høyden over sofaen er fin. Mange som henger for høyt over møbler slik at det ser frakoblet ut hvis man kan si det.

2 Likes

Takk for fine forslag så langt @paagra og @OlaNorman.

Verk med farger kan være aktuelt. Hat også tenkt å male veggene i en annen farge for å få litt mer farge i stuen.

Er enig i at kanskje avlange bilder vil passe bedre eventuelt noen mindre verk.

Bilde henger ca 30cm opp fra kanten av sofaen. Ser ganske riktig ut for øye men blir litt for stort føler vi her.

Tar gjerne i mot flere forslag hvis noen har.
Hva har dere hengende over sofaen? Del gjerne noen bilder for inspirasjon :slight_smile:

1 Like

Test ut Soli-Brug sitt digitale forslag da vel?
Du knipser bilder av veggen(e) du vil fylle og gir de et budsjett og evt føringer - de setter inn forslag :blush:

Se lenger ned på siden deres; https://www.soli-brug.no/

2 Likes

24 Likes

Hva med denne? Du fikk vel tak i denne på realese? :slightly_smiling_face:

8 Likes

Det var fint. Passer bra der. Det stemmer jeg fikk kjøpt men ble kjøpt for en annen her inne for å hjelpe til :slight_smile:

5 Likes

Hva med ‘The Moan’ av Harald Austad?
Ser for meg det kan passe med et kvadratisk bilde med samme ramme stil.
Trykket er 60x60cm uten ramme, tilgjengelig i opplag på 1/30 og er en del av
The Norwegian Heritage Collection. Finnes både som trykk og maleri :slight_smile:

3 Likes

Jeg tenker kanskje :

last ned

ABUWKAAA6QAX2AIAAAAAB5ABPUA7777774AAAAAALABMSAIA

eller en av de andre Pejac printene som Ahab, Meadow eller Heavy Sea kunne ha passet fint inn der :slight_smile:
evt noe fra Danny Larsen.

7 Likes

Hva med eks. 2 - 3 trykk ved siden av hverandre fra “En dag i familiens manns liv” av Pushwagner

3 Likes

Takk for mange fine forslag! Må litt i tenkeboksen på hva vi gjør her.

Oppdaterer etter hvert når jeg har landet på løsning :slight_smile:

2 Likes

12 Likes

Jeg kommer å henter dem straks @Desperado! :sweat_smile:

2 Likes