Forslag til kurer valg - fra UK til Bergen

Hei,

skal ha sendt et print fra UK til Bergen/Norge
avsender er litt usikker på hvordan/hvem han bør henvende seg for å få det sendt korrekt

noen tips ? ps! det er snakk om et print rullet i en tube

johnj

Royal Mail?

Royal Mail er det billigste alternativet - litt usikker på om de tilbyr forsikring. Når det er sagt har jeg både sendt og mottatt trykk i tuber gjennom Royal Mail som har gått glimrende. De sender med sporing. Om sender f.eks bruker en Graffitiprints tube (som er mer eller mindre bombesikker), så pleier Royal Mail gå glimrende.

Om det er et litt dyrere trykk så tilbyr f.eks DHL og Flight Logistic forsikrede sendinger. Bare husk at du betaler minimum 5% importavgift på summen du setter på forsikringen / sendingen.

1 Like

Takker og bukker for gode inspill Sanstad og Jbroks

I dette tilfellet ender jeg nok på DHL, ettersom det er litt verdi som skal forsikres

Med tanke på de 5% så er vel det riktig moms, så da går det vel opp i opp og gjøres helt riktig vil jeg mene (det er snakk om signerte trykk og opplag under 300)

nok en gang takk takk

1 Like

Flight Logistics som blir behandlet av Dhl her i Bergen er beste løsningen jeg har brukt. Raskt og trygt. Dhl express hele veien fungerer sikkert også meget bra

takker ! jeg skal pitche mannen i UK så får han ta valget selv

takker !!

1 Like