Leter litt rundt på nettet for å finne noe å ha på veggen. Har sett litt på Chief til 6300, er det en grei pris for dette bildet? Ice Ice Baby til 2500, men vet ikke helt om jeg liker det. Hva synes dere om La Staa? Lofotens fiskesuppe til 100pund + mva/toll, men litt kjedelig motiv kanskje. Dotdotdot Napoleon (hvit bakgrunn) til 225pund kan være interessant.
Noen som har tips til andre kunstnere? +/- 5000kr.
Hei,
Først og fremst. Kjøp det du selv liker. Når du først har kjøpt et bilde så skal det gi glede av å henge på veggen. Da må du like det.
Prisen på Chief er grei. Samme med Ice Ice Baby. Fiskesuppen kan du sikkert få like billig i Norge. Napoleon kan du nok få billigere og enklere i Norge.
Jeg ser at det er stensilkunstnere du går etter så da kan du selvfølgelig sjekke ut Martin Whatson, AFK eller Joy. Graffitistreet.com har snart slipp på Nils Westegård print og JPS fra samme sted har en del fine ting. Ellers er Conor Harrington og Sandra Chevrier gode kjøp, og mange her inne liker Mehdi Ghadyanloo
Om jeg kan gi deg et tips som jeg skulle ønske jeg fikk selv, må det være å ha litt is i magen og virkelig finne motivet du liker. Når du ikke vet om du liker motivene, så ikke kjøp de. Da går du fort lei.
Personlig synes jeg Dolken du nevner er det beste alternativet, fordi det er veldig “typisk Dolk” og representerer sjangeren godt, men det er nå bare min mening. Prisen er vel nesten kost, så der betaler du nå i alle fall ikke mye overpris.
Pøbel - Batman og Robin synes jeg også er ikonisk, og det var jo også en del av Ghetto Spedalsk prosjektet i Lofoten. Har ikke fått så god mottagelse, så er tilgjengelig til en rimelig penge.
Haha, skulle tro vi hadde koordinert tipsene våre
av de du nevner må jeg nokk støtte meg på Chief,en. De der fiskesuppe greiene er ikke noe jeg ville hatt på veggen
også greit og tenke på rammetype og bruke litt tid på dette. En god ramme kan gjøre mye bra med ett middelmådig bilde. Her er noen eksempler i den prisklassen .
Enig ang. rammer, men ikke gå helt bananas. Man får aldri igjen alt i ramme og bruker man 5000 på ramme så må du regne med at du ikke får det igjen ved salg.
Jeg vil slå et slag for Roamcouch som har flere kule bilder i denne prisklassen. Roamcouch-bilder var noen av mine første kjøp, og de henger fremdeles i stuen.
Mehdi Ghadyanloo er en annen, men er det ofte vanskelig å få tak i. Kan ikke huske å ha sett noe på finn.no for eksempel.
Jeremy Geddes som vist i bildene over, rød astronaut, har jo også hatt noen timed releases i det siste, som betyr at det blir trykket opp i antall som blir kjøpt i et spesifisert tidsvindu. En del av disse er vel av den grunn tilgjengelig rimelig, og jeg er veldig fornøyd med mitt trykk av Geddes.
John Doe - Desaturate som vist nederst er jo også et nydelig, enkelt trykk som ikke koster flesk. Jeg gav bort ett til jul, og det falt veldig godt i smak. Angret nesten selv når jeg så det innrammet. Så her er det bare å bruke litt tid 
Jeg dar et DeSaturate på tre/panel om du kan strekke deg til 8k. Trenger ikke ramme☺
Kunstrasen kan du og se på. Ligger et par på finn.no fra siste slippet
Fin den Astronauten 
Anne Angelshaug er relativt billig, Skurktur med CMYK er vel fremdeles under 5000
Takk for mange fine tips og tilbud
I går kjøpte jeg Astronaut for 180euro + frakt osv. Var bare noen få eksemplarer igjen av 2. trykking. Kommer nok til å se etter et annet bilde også.
Bra førstekjøp!
Lurt! Klassiker.