Fotokunst/fotokunstnere

Hei, jeg er generelt dårlig oppdatert på fotokunst og fotokunstere. Noen som har navn på interessante fotokunstnere? Kunne tenkt meg å fått flere fotografier opp på veggene;)

Per Fronth “Daila”! Fantastisk motiv :smiley:

1 Like

La meg bidra med noen frekke motiver:

Rich Hardcastle

JR

Nicolas Bruno

2 Likes

Tom Sandberg er jo et must

Scot Sothern synes jeg har gjort mye bra (Scot Sothern - Wikipedia), sjekk ut boken “Lowlife”, ikke akkurat “girlfriend-friendly” da :wink:

Per Maning

3 Likes

Jeg er veldig sugen på noe fotokunst til min nye leilighet! En kunstner jeg synst har veldig mye kult er Mikkel McAlinden, men har fått opplyst at hans bilder koster veldig mye. @Gard , har du noe gode alternativer evt noen bra kunstnere og anbefale meg? Fotokunst er noe jeg har blitt veldig glad i men vet for lite om

1 Like

Overrask dama med en Soraya Doolbaz på hedersplassen :smile:

6 Likes

Takk for at du fikk meg til å google dette i lunsjen… :joy:

1 Like

Fotokunst er ikke min sterkeste side, men en jeg liker godt i Norge er Bjarne Bare. Han var med å starte Melk og hadde nylig en bra utstilling sammen med Tiril Hasselknippe på OSL.

1 Like

Hahaha! Vakkert :smiley:

1 Like

Anders Petersen, Christer Stömholm, Julia Hetta, Dawid & Sune Jonnson er også meget intressante fotografer alle fra Sverige.Etter min mening står den Svenske fotokunsten sterkest i Norden.

3 Likes

Hei Bjørnar,
Sjekk fotokunstnere på www.presentart.no
mvh,
Janne

Fotokunst … hvorfor er det så dyrt? Ref utstillingene hos Fineart der det fort koster 100.000k for bilder i 20-30 opplag.

Og hvorfor er fotokunst så utbredt hos Kunstveggen-folket?

Fotokunst er ofte dyrt fordi god produksjon er´dyrt. Bildene på Fineart derimot er dyre fordi det er mange lettlurte rike mennesker.

For de som skal ha bra fotokunst sjekk ut Torbjørn Rødland. Ikke billig det heller, men han kan hvertfall forsvare prisene sine.

Godt å se deg tilbake Ronny. Torbjørn Rødland var ny for meg, men likte veldig godt flere av bildene!
Likevel må jeg si at utstillingen på fineart med Yarrow var ganske imponerende når jeg fikk se det på nært hold. Skjønner godt at folk blar opp, og hadde nok gjort det selv om budsjettet var i den størrelsen. Men om du har noen innspill på Yarrow lærer jeg gjerne.

Tror ikke fotokunst er dyrere enn annen kunst - finnes i alle prisklasser.
Fineart derimot, er alltid dyrt :slight_smile:

2 Likes

Torbjørn Rødland er nok den viktigste fotografen vi har i Norge. For tiden har han en kjempe utstilling på Serpentine i London (museum). Er vel ellers kjøpt inn av de fleste større instutisjoner rundt i verden. Så mye som peker i riktig retning for en kunstner karriere.

Yarrow har ingenting med kunst å gjøre. Han driver med dokumentar foto, som han har laget business ut av. Se på hvordan hele nettsiden hans er lagt opp så er det mer butikk enn kunst. Det er vel det vi kaller dekor.

2 Likes

Takk for godt tips! Skal til London neste helg - vet du om denne utstillingen på Serpentine er verdt å få med seg? Noen tips til gode nettsteder å lese seg opp på Rødland på?

http://www.standardoslo.no/en/artist/torbjrn_rdland

http://nilsstaerk.dk/artists/torbjorn-rodland

1 Like

rodland.jpg er dyktig - så gøy at han gjør det bra på museum og institutter :grimacing:

Legger ut et knippe utvalgte foto fra noen av fotografene vi jobber med :blush:

Francisco Munoz “Desert”

Francisco Munoz “Bokeh 1”


Erlend Mikael Sæverud “Dark Galaxy”


Erlend Mikael Sæverud “Triple Quasar”


Lucas Zimmermann “Traffic Lights”


Christoffer Relander “Jarred Couple Of Pines”

5 Likes