Frakt av stort Whatson. Stående eller liggende?

Forstår ikke hvorfor Bernt sier det er limt, det er det ikke. Det er nok kun kommunikasjons feil i flere ledd.
Trykket er festet med dobbeltsidig tape, sett flere bruke denne til å feste trykk, men som oftest sett den for å feste passepartout til bakplaten. Det er «streket» ganske mange streker med tape fra topp til bunn for at trykket skal holde seg på plass mot bakplaten pga størrelsen. Ingen sjans for at dette trykket løsner om man legger det med ansiktet ned… derimot vil jeg si det er en større risiko for at bakplatene løsner… det var ett par foamboard plater klistret sammen på baksiden.

Og det er fult mulig å reversere innrammingen, men det er nok en tidkrevende og møysommelig prosess.

Ja jeg har demontert innrammingen (for å se på mulighet for å farge bakplaten sort).

7 Likes

Kan informere alle sammen om at transportetappen gikk bra! 3 timer i bil liggende på rygg og godt polstret gikk bra! Nå har David endelig fått sin Venus ved sin side :blush::+1:
Takk for gode innspill alle sammen!

13 Likes

Endte du opp med og farge bakplaten sort?

2 Likes

Uansett hvor store trykkene er, skal de aldri hellimes på bakplaten. I tilfelle ville det ikke være mulig å ramme dem om senere. En slik montering vil også kunne gi bukling, ved at trykkarket og bakplaten utvider seg/krymper ulikt ved endring i luftfuktighet.

3 Likes

Jeg syns ikke detter er en god innramming men disse kom som kjent ferdig innrammet.
Men det er sikkert riktig som Tommy sier at det er brukt myyye dobbeltsidig tape!

Det er nok ikke meningen at disse store skal rulles i tuber og sendes til usa :crazy_face:

2 Likes

Jeg ville pakket det godt inn med bobleplast og så festet en tykk papp på fremsiden( glass). Og om mulig stående, med kanskje ett flytte teppe og stå på. Ideelt stoppet pent men fast ril en vegg , men spørs hvordan bil du har da seIvfølgelig. ngen ekspert men har da drevet flyttebyrå i 20 års tid med minimalt med skader.
Mvh
Kristian

1 Like

Var for en god stund siden detta så jeg nå:blush:, godt det gikk bra. :+1: Ville bare forklare hvordan jeg ville gjort det. Mange muligheter​:+1:

Takk for tips :blush:
Alt gikk fint!

Vet ikke verdien av å skrive dette nå så lenge etterpå men kjøpt en del rammer av BGA Fotobutikk og må si innpakningen dems er veldig bra. Har fått en del av dem og aldri noen antydning til skader. Dem bruker bobleplast på selve rammen m/glass og legger den igjen i flat pappkartong. Der høyde/bredde på kartongen er noe større så det er plass til skumgummi biter på høyde/bredde sidene, så det blir null slingring. Men vil jo tro at på store glass er det tryggest og frakte stående/liggende på høykant.
:+1: opp for BGA Fotobutikk. Mye fine rammer har dem og btw​:blush:
Mvh
Kristian