Frakte lerret fra Bergen > Oslo. Forsikring?

Hei. Skal frakte et lerret på 140x100 fra Bergen til Oslo.
Tenkte å benytte Nimber, men ser at forsikringen deres kun dekker opp til 10K?
Sjekket også posten, men deres forsikring dekker også kun opp til 10K…

Finnes det andre fraktselskap man kan benytte seg av som har vesentlig bedre forsikring? Finnes det eventuelt noen tilleggsforsikring man kan kjøpe utenom?

Forslag til hva jeg kan gjøre?

Kan Bring være et alternativ?

Brings Maksimale forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000 i følge Brings hjemmeside.

@spelly
140 x 100 cm fra Bergen?
Er det på sin plass å gratulerer med nytt AFK verk? Muligens Ice Diamond eller Laugh?

Frakt, ring Kunstveggen-favoritt Øystein:
+47 906 25 542, så løser det seg nok! :+1:t2:

1 Like

Takker for tilbakemeldinger,
Får prøve å ringe Øystein!

@Shagga_Son_of_Dolf stemmer at det gjelder et AFK lerret. Skal låne vekk Tolerance :slight_smile:

1 Like

@Shagga_Son_of_Dolf
Mulig jeg også burde høre om han kan frakte enda et lerret
av nogenlunde samme dim fra Bergen og til krsand :thinking:

:truck: :dash:

1 Like

Hei, fikk du ordnet noe transport på lerretet ditt?

Jeg har ikke fått ordnet det enda.
Har bare undersøkt litt forsikring samt funnet ut at forsikring av en slik forsendelse kan f.eks gjøres via gjensidige til ~2000.-

Normalt dekker innboforsikring frakt dersom det ikke dreier seg om drøye verdier. Ville sjekket dette først.

1 Like

Flere innboforsikringer har flytte forsikring, de har vel ikke frakt forsikring etter hva jeg kjenner til (??)

Frakt av eiendeler dekkes også som regel, selv om det ikke er del av flytting. Men det er en beløpsgrense, så sjekk med forsikringsselskap. Overdragelse av eierskap må også ha forekommet ved innlevering til transport. Min dekket frakt av lerret med transportbyrå fra Bergen til Oslo for kort tid siden.

Oki… forsikringssummen er en ting… men skulle det skje noe med lerretet ville det vært katastrofe og en mager trøst å få hele summen i erstatning… samt skal det fraktes/sendes er man er avhengig av at sender kan ordner/ lager en trygg og god kasse for transportetappen:/

så får vel vurdere en «Road trip»)… … for å ha kontroll på at det blir fraktet trygt hjem:)

Voss Transport service kjører fra dør til dør for 1500 kr. Da slipper du unna med noen runder med bobleplast og litt papp på kantene

1 Like

Takk for tipset, men Voss transport var lite (så og si aldri) nede på mine trakter… samt de andre transport og flyttebyråene tenkte bare å bruke noen tepper rundt. Og da stablet lerretet sammen med andre ting på veien deres sørover:/

så blir nok leiebil en «vito» og får innstille seg på en fantastisk roadtrip i flott landskap:/ samt noen bonus stopp for å se på noen andre lerret som vurderes solgt på veiene:)

3 Likes

Hei

Jeg sendte bilde til kollektivet til sønenn min i dag, fra Drammen, de bor i Bergen :)t var str 100x100. Jeg bruker Postnord, med sporing. kr 97.70. :upside_down_face:
Aldri vært noe problem å sende med de, men usikker vedr forsikring. Ellers har du og mulighet å sende med Nor-way bussekspress. fremme samme dag.

DHL har egen fineart avdeling også - henter/leverer dør til dør. DHL kan frakte fullforsikret. Dette alternativet koster selvsagt mer enn andre. Bruker utelukkende DHL express når jeg selger til utlandet. Sist var frakt til Hong Kong, fremme på 3 dager.

2 Likes

Hvor mye koster dette ca?

1 Like