Min sønn på 14 er glad i å snekre og lager gjerne trygge fraktkasser, han har sett meg lage et par av de og synes det ser gøy ut (fått prøve også)
Altså… her har dere muligheten til å dra en 14åring ut av skjermen og til noe nevenyttig!
Min erfaring er at materialkost pr kasse ligger på rundt tusingen - laget som på bildet under.
Kassa i eksempelet under, rommet et trykk på 100x70 og var 20mm dybde innvendig, kostet kr 279,- å sende fra østlandet til Vestlandet.
Pris vil være fra 1000,- til 2000,- avhengig av mål på kassen.
Hvis man kjøper et innrammet verk og det er fraktissues med selger, er det veldig kjekt å bare sende en slik tom til selger, han putter i verket og sender tilbake
Ja, det var det da at jeg glemte å ta bilder av denne innvendig - bare putta i verket og skrudde igjen men på denne kassa brukte jeg glattkant 20x20 hvit list for riktig dybde ift innpakkingen av trykket. Det kom til meg i kartongpakke vi vurderte som ikke safe nok for norsk postvesen (sendt fra Boston usa)
Men det ser ut innvendig omtrent som utvendig, pen kasse kan om ønskelig også gjøres “vanntett” med teip rundt alle hjørner om man ønsker det
Her et eksempel på teiping rundt på en annen kasse, her ble det panzerkasse med 12mm osb plate istedenfor 6mm kryssfiner som over. Muligens noe overkill med 12mm osb…
Kanskje du tenkte på om det fores med no bobleplast el lign? Hadde ikke tenkt det i utgangspunktet, men kan sikkert fikses det også
I utgangspunktet lages kassene med ca 1 cm overmål ift verket - alle veier - slik at man får plass til polstring. Om det ønskes bobleplast med i kassa så kan det ordnes
Å… du mener en av mange off limits vegger… bevoktet av Conan? Prøver jeg henge no der så kommer barbaren til unnsetning rimelig raskt
Ps: kan du tenke deg no verre enn å ha denne off limits veggen på bildet under OG en Yinyang kasse stående? Men… det blir radbrekking ute på gårdsplassen før jeg rekker si AAAAHHHH