Lager en egen tråd for fritidsaktiviteter/hobby.
Om du tegner, strikker, maler, baker, lager kunst på hobbybasis, driver med keramikk, fotografi, etc. del det her da vel
Lager en egen tråd for fritidsaktiviteter/hobby.
Om du tegner, strikker, maler, baker, lager kunst på hobbybasis, driver med keramikk, fotografi, etc. del det her da vel
Med plutselig utsatt fjelltur, kjøpestopp og drittvær, så får man lage «kunsten» sjæl.
Fantastisk
Får følge Chrstr eksempel på egenproduserte verk.
Selenium tonet silver gelatin print fra 35mm Kodak Tri-X negativ på Ilford barytt papir i mørkerom. Tonet, eksponert, skyllet og presset etter beste evne.
Ok. Jeg minnser nå at jeg var lite spesifik.
Mitt er på IKEA-lerret, grunnet og så tilført blyant, oljemaling, spray og akryl (tusj/ pensel).
Kanskje admin kan lage en egen tråd for dette?
Liker å bake. Ikke de mest prangende overdådige og vanskelige, heller litt gammeldagse.
I går bakte jeg en helt almindelig bløtkake med aprikosfyll. Fint å holde på med noe som ikke er jobb og helt upretensiøs.
I (trafikk)lys av Pejac slippet lagde jeg et eget lite bidrag til barnas kritt-bilvei i gata
Bakte ingen kake eller lagde kunst! Men lagde brisket og pulled pork! Brisket tok 16 timer på smokeren
Stemmer for at vi tar en liten KV get-together hos @Inoma om ikke lenge!
Dette har jeg blitt hekta på i det siste. Planting av kaktuser og caudex planter. Disse er Pachypodium Succulentum og Rosulatum
Det må vi ordne!
Da kan jeg være sjåføren for kvelden for jeg samler på veteranbiler
Kan velge mellom grønn eller rød.
Stiller du med bil som sjåfør når jeg gifter meg i Italia?
Oioioi, det var det peneste jeg har sett på en stund her inne
Bergen, 1. april 2020
Norge stengte ned pga kinapesten 13. Mars 2020. Bergen stengte ned noen dager tidligere, den 10.
Fra første stund dukket det opp oppslag i butikkene om at de var stengt. Oppslagene var gjerne håndskrevne og ytret ønske om at alt skulle være over om to uker.
Jeg fotograferte noen av disse oppslagene fordi jeg trodde de var historisk viktige, men jeg glemte på en måte å lage gode bilder av dem. Å fotografere på offentlig sted mens andre ser på er vanskelig for meg.
Disse bildene er tatt 1. april 2020. Denne dagen prøvde jeg å tenke komposisjon og å utnytte refleksjonene i vinduene. At det regnet og var nesten folketomt i byen hjalp til.
Blåser kanskje liv i denne tråden - mange sier det kunne jeg ha malt, har oppigjennom årene prøvd meg og kan si det er vanskeligere en “mannen i gata” skal ha det til. Derfor blir respekten større for de som greier det - vedlagt julens merkelige forsøk
Får laste opp mitt bidrag her da.
Graffiti fra tidlig 2000 omgjort til bokstaver i eik.
Work in progress men på vei til å bli noe. Skulle egentlig lage disse i teak men ble for mye arbeid så da ble det eik. Mye pussing pluss oljing gjenstår.
Legger ved et eksempel på graffitifor å vise ca stilen også
Som en vis mann en gang sa - «la det bli lys», eller var det «her blir det liv»!? Uansett, så finnes det håp for 2025 blir året hvor gatekunst vil stå opp som føniks fugl etter at den ble erklært for død av en kommersiell kunsthistoriker her for snart 10 år siden. Samtidskunsten blir stadig mer og mer begravd under betalingsartikler, statlig sløseri og uansvarlige gallerier som tar livet av kvalitet for kvantitet, så hadde vært gøy at den nye oppstandelsen kom fra et Forum, hvor den ofte oppstår. Oppfordrer alle som kan og har mulighet til å lage/dele mer selvterapeutisk kunst.