Galleri Golsa tråden

Jeg oppretter en tråd for galleriet mitt der jeg kommer til å dele hva som foregår. I tillegg svarer jeg gjerne på spørsmål knyttet til utstillinger og kunstnere galleriet jobber med (eller andre spørsmål om kunst).

Forrige uke åpnet vi en nydelig utstilling med Jan Freuchen, Linda Lerseth og Johanne Hestvold som heter Motley Artifacts. Les gjerne mer om utstillingen i lenken under.

https://www.golsa.no/exhibitions/45-motley-artifacts-jan-freuchen-linda-lerseth-johanne-hestvold/

36 Likes

Dritkult! Gikk forbi galleriet i dag etter jobb og tok en titt inn fra vinduet. Får ta turen innom når jeg har litt bedre tid. :blush:

3 Likes

Utstillingen vår har fått en anmeldelse i Kunstavisen :slight_smile:

5 Likes

I dag fikk vi en fin anmeldelse i Morgenbladet :slight_smile:

Hvis du ikke holder Morgenbladet kan du lese den under
Morgenbladet, Ymse greier ved Slottet av Espen Hauglid

10 Likes

Vi har satt sammen en noe mer visuell presentasjon av utstillingen Motley Artifacts. Legg igjen emailen din så får du se hele utstillingen med priser.

https://www.golsa.no/viewing-room/3-motley-artifacts-jan-freuchen-linda-lerseth-johanne-hestvold/

6 Likes

I morgen åpner vi en spennende utstilling med flere unge New York kunstnere (og en fra Oslo). I Too Long at the Fair beskriver de fem kunstnerne (Fredrik Berberg, Lena Christakis, Olivia Drusin, Nick Farhi, and Abby Robinson) ulike versjoner av virkeligheten. Tittelen er hentet fra en Joan Didion’s essay Goodbye to all that der hun snakker om hvordan hun vært for lenge i New York og sett og opplevd alt.

Utstillingen åpner i morgen (02.02.2023) 18.00 - 20.00 og flere av kunstnerene har tatt turen for å være med på åpningen. Dere er hjertelig velkommen!

https://www.golsa.no/exhibitions/47-too-long-at-the-fair-fredrik-berberg-lena-christakis-olivia-drusin-nick-farhi/

Lena Christakis
From start to finish, 2022
oil on panel
61 x 61 cm

13 Likes

Forrige uke uttalte jeg meg i D2 om å kjøpe kunst og nå er jeg på instagram også :face_with_peeking_eye:

https://www.dn.no/d2/kunst/kunst/finans/torbjorn-rodland/investere-i-kunst-for-forste-gang-dette-bor-du-tenke-pa/2-1-1356514

31 Likes

Brukte forrige uke på å vise Yves Scherer og Nebil Zaman i St. Moritz på NOMAD.

Jeg åpner Yves sin fjerde utstilling med galleriet neste uke. Mer info om utstilling og edisjon kommer :slight_smile:

19 Likes

Bilder fra åpninga? :smiley:

4 Likes

Tok dessverre ikke noe bilder på åpningen, men kan legge ut et bilde fra utstillingen :slight_smile:

11 Likes

Se Yves Scherer snakke om utstillingen sin hos oss :slight_smile:

7 Likes

Louisiana har laget en film om Charlie Roberts😀

https://vimeo.com/808669565

5 Likes

Dette er siste uken med Yves Scherer sin utstilling. Hvis noen ikke har sett den håper jeg noen tar lørdagsturen innom galleriet. Jeg står klar med kaffe i morgen :slight_smile:

10 Likes

I går åpnet jeg en nydelig utstilling med Melinda Braathen og Karl Monies. Nå som solen endelig er ute hadde det vært hyggelig om noen spaserte innom og ser utstillingen :slight_smile:

PS. send meg en melding hvis du vil ha verksliste



13 Likes

Neste uke, torsdag 1. juni 18.00 - 20.00, åpner vi utstillingen Bright Views From the Shade med den svenske kunstneren Mark Frygell.

Det har tidligere vært mye snakk om AI kunst her inne og Frygell bruker det aktivt i sin prosess. Han er svært opptatt av hvordan AI kan representere en “collective consciousness”, altså en universell tankegang.

All of these depict with openings and came from an idea spawned when resting on my couch and looking out the window in early Jan. The light started coming back and I realized how much looking out a window is a very introverted self reflctory kind of thing. I can still remember beeing a kid, sitting by a window looking out and be totally lost in myself, my thoughts and imagination. This is the feeling I enjoy when I paint. Something that is so internal and introverted and still is a reflection/conversation with an outside world. These paintings are also more or less window sized actually. 120x90. But that’s more of a funny coincidence :upside_down_face:
-Mark Frygell (Instagram)

5 Likes

Vi er veldig stolte av at Louisiana likte Charlie så godt at de laget enda en film og denne gangen om maleriene hans :star_struck:

11 Likes

Vi intervjuet Mark Frygell om utstillingen hans. Den står i to uker til om du vil se den!

2 Likes

På søndag skal Mark Frygell ha en samtale på Instagram med Leo Park om utstillingen hans. Så hvis noen er nysgjerrig på utstillingen kan jeg anbefale å tune inn :wink:

Tune in for an Instagram Live event this Sunday, June 25 at 14.00 Oslo time (2.00pm CEST) for a live talk between Mark Frygell, whose exhibition “Bright Views From the Shade” is currently on view at Golsa, and the Swedish artist Leo Park.

Among other topics, the two artists will discuss Mark Frygell’s artistic practice, the themes he deals with and the manner in which he approaches the medium of painting.

4 Likes

Vi er inne i den siste uken av Erlend Grytbakk Wold sin utstilling, Behandling. Hvis du er interessert har vi en veldig fin presentasjon av utstillingen her.

6 Likes

Vi åpner en ny utstilling på torsdag med den norske fotografen Linn Pedersen. Hennes fotografier er autobiografiske uten å være personlige. De er tatt i områder som står henne nært, f.eks. Sortland, der hun vokste opp. Les mer om utstillingen hennes på våre hjemmesider.

Utstillingen åpner torsdag 14.09, 18.00-20.00 og står i fire uker. Send meg en PM om du er interessert i en verksliste.

9 Likes