Generelt Kjøp/salg spørsmål

Jeg har kjøpt noe dyrt og noe annet må ut. Dette blir mitt første salg, så er litt usikker på noe. Hvorfor er det noen som skriver feks x/250 på nummereringen i annonser når de selger bilder på Finn? Er det problematisk å oppgi del eksakte nummereringen på bildet?

Det er uproblematisk og jeg kan ikke se noe poeng med en slik praksis for ordinære trykk.

2 Likes

Takk for raskt svar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg har registrert at noen ikke liker å oppgi nummeret. Hvorfor har jeg aldri helt forstått. :slight_smile:

Kommer det en egen post på hva du tenker å selge her på kunstveggen, eller kjører du alt rett på finn? :slight_smile:

Ofte har det vel noe med hvor fersk varen fra GP er, tenker jeg.

1 Like

Det har noe for seg ved salg av f.eks banksy trykk. Legger man ut masse bilder med nummeret synlig kan andre misbruke det til sin vinning. En for for ID tyveri kan vi si ved produksjon av falske trykk og dokumentasjon.

Jeg selger Pøbel - Anna (innrammet) :blush:

Dette er mitt første salg, men noe må ut for å finansiere og skape plass til nytt kjøp, så jeg er ikke så bevandret i å stå i selgerrollen ift kunst.
Jeg har lagt meg på samme pris som jeg ser Anna har ligget ute for i det siste (6000 - uten ramme og 6800 med ramme var siste aktive annonse som jeg har sett). Har noen av dere kunstguruer noen idé om jeg legger meg på rett plass ift pris? Det kan legges til at jeg har tid til å vente på rett kjøper, jeg er ikke avhengig av et hastesalg :blush:

Takk for all hjelp og tilbakemeldinger :raised_hands:t2::pray:t2:

Tja, tenker det er helt greit å starte der.
Som du sier, har du god tid.
Får du ikke noe respons er det et tegn på at du kanskje må litt ned i pris :slight_smile:

Lykke til😊

1 Like

Ser du har fått noe svar på ditt spørsmål men ikke helt utfyllende.

Det er ofte 3 grunner til at selgere ikke viser nummerering;

De har ikke verket i hånden. Mange som har annonser på verk de enda ikke har fått i posten eller som de allerede har solgt tidligere og om noen nye napper på en «gammel» salgsannonse skaffer de til veie et til via kjente kanaler.

Som @hsk er inne på;
Selger/flippere ønsker ikke å gi f eks Grafitti Prints mulighet til å se at noen flipper videre før printet har tørket. Da legger man ut annonse uten navn, og stock photo.

Som @pinkerton nevner;
Det er mye svindel ute å går og stadig noen som stjeler bilder av andres trykk og bruker i egne (falske) annonser. Ren svindel, men det er stort sett på dyrere kunst og ikke så mye utbredt her til lands.

Håper dette gav deg mer svar. Lykke til med salg av din Anna.
Tror du har lagt deg forholdsvis korrekt i pris.

7 Likes

Tusen takk for utfyllende og godt svar :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:t2:

1 Like