đŸ–Œ Glass og passpartout til smĂ„ rammer selges

Har du en rimelig ramme fra IKEA/Clas/Europris du vil pimpe opp med passepatout eller kunstglass? Rammeverkstedet genererer en del kapp av overnevte og jeg tenkte at det kunne vÊre interessant for noen Ä fÄ tilpasset glass og passepartout. Jeg tar 100 kr pr glass og passepartout som kappes til. Du monterer selv.

Har fĂžlgende alternativer

Passepartout: Hvit / Offwhite / Svart
YttermÄlet pÄ den korteste siden kan ikke vÊre stÞrre enn 50 cm. Dvs at yttermÄl 80x50 cm er ok, mens 65x65 cm er ikke ok.

Glass: UV70
YttermÄl pÄ den korteste siden kan ikke vÊre stÞrre enn 40 cm.

Sendes ikke. Hentes i Gategalleriet. Kan skjÊre til pÄ stedet. Du monterer selv.

Tips:
Trekk fra 1 mm pÄ mÄlet da nÞyaktige mÄl ikke fanger opp unÞyaktigheter i ramme eller kapp

31 Likes

Bra initiativ :recycle:

2 Likes

Vet ikke helt om jeg er med, men prþver🙈 Glass 39,8x39,8
Glass 50x40
Pass 50x40 med bredde pÄ Äpning 27cm, hÞyde 37cm. 6cm tykk oppe og 7cm tykk nede

Kult! Er det slik at jeg kan ta med meg rammer og bilde, du skjÊrer ut pÄ stedet, og jeg monterer selv?

@Jaakko_Lintunen
Glass 39,8x39,8 - ok
Glass 50x40 - ok

Passp 50x40 - ok, men mÄlene dine pÄ lysÄpningen matcher ikke. 27 bredde og 37 hÞyde med kanter med 6 cm pÄ venstre, hÞyre, oppe og bunn 7 cm gir ytre mÄl 50x39, som ogsÄ er ok.

@Mauren, du kan gjerne ta med rammer hvis du er usikker pÄ mÄlingen, men monteringen tror jeg er greiest Ä gjÞre hjemme. Kommer du pÄ et busy tidspunkt kan det bli litt trangt med innrammende kunder :wink: vi kan se det an.

Riktig🙈 6,5 cm pĂ„ alle blir rett? Motivet er 25x33ca. Tanken var bare Ă„ lĂžfte bildet litt. Du kan gjerne modde det etter beste evne sĂ„ lenge Ă„pningen blir stĂžrre enn 25x33👍 Tenkte Ă„ komme inn imorgen etter jobb og hente. 15.15ish

Ikke helt, det blir 50,5x40 :wink: vi finner ut av det :penguin:

Fantastisk tiltak og timing! :smiley:

Pakke bestilling fra meg:
Betaler snarest, henter neste gang eg er i Bergen.

Glass totalt:

  • 25 x 20 cm - 3 stykker av denne
  • 30 x 90 cm
  • 30.5 x 40.2 cm
  • 34 x 45.5 cm
  • 40.5 x 40.5 cm
  • 40.5 x 50.5 cm

Totalt 8 glass.

Passepartout: YtremÄl h x b - LysÄpning - Venstre, Topp, HÞyre, Bunn:

  • 3 stykker av - Svart 20 x 25 cm - lysĂ„pning: 14 x 20 cm - 2.5, 2.5, 2.5, 3.5 cm
  • Svart, 40.5 x 40.5 cm - lysĂ„pning: 20.5 x 20.5 - 10, 10, 10, 10 cm
  • Off-White, 40.5 x 40.5 cm - lysĂ„pning: 20.5 x 20.5 - 10, 10, 10, 10 cm
  • Svart, 45.5 x 34.0 cm - lysĂ„pning: 28 x 36.5 - 3, 4, 3, 5 cm
  • Off-White, 45.5 x 34.0 cm - lysĂ„pning: 28 x 36.5 - 3, 4, 3, 5 cm

Totalt 7 passepartout.

FĂ„r du til denne, @azidops ?

40,5 x 40,5! You’re pushing the limit boy! GĂ„r sikkert bra

1 Like

Ja, det hjelper meg veldig med egen innrammingen, men 40 x 40 gÄr ogsÄ akkurat det. Eg tar gjerne 40 x 40 om det er maks :slight_smile:

Det gÄr fint. Har noe kapp som er stÞrre enn 40 cm, men mÄtte bare sette en grense.

2 Likes

topp tiltak!

Har du mye igjen? MÄ bare komme meg hjem og se pÄ hva jeg trenger av mÄl.
@Ross, pimpe oss Pþbel “ice ice baby”?

Det produseres hele tiden kapp, sÄ gÄr nok ikke tom med det fÞrste. Ice Ice er dessverre for stort

1 Like

Mulig Ä fÄ tak i noe kapp denne uken eller er det bedre Ä vente litt mtp at du nettopp er kommet tilbake fra ferie?:blush:

Jeg legger meg pÄ denne bÞlgen, mulig Ä spÞrre om noe kapp? har 3 motiver jeg skal ramme inn.

Jeg ble kontaktet her inne pĂ„ PM av Frame It i Åsane. Var innom de pĂ„ torsdag og fikk meget god hjelp av en hyggelig medarbeider der😊

2 Likes

Som @tagmed nevner er der bare Ă„ komme innom om du ikkje hĂžrer noe fra @azidops. Vi har fortsatt en god del kapp av glass og noe passepartout igjen:-) Frame It i Åsane

1 Like

Kombinerte tur til Bergen med tur innom Gategalleriet. Tok med meg kapp av kunstglass, for Ă„ oppgradere. Ble veldig fornĂžyd med resultatet! Takk @azidops :ok_hand:t4:

16 Likes