God nytt år og nytt tiår

Nå må du huske å skille mellom sifre og tall, samt skille mellom 10-talls og knyttnæve systemet…hehe - meeeeen godt nytt år :raised_hands::joy:

1 Like


Stoler på Cambridge dictionary.

Godt nytt år til alle kunstinteresserte på KV! Måtte dere alle få en flott feiring og en slitsom morgendag🍾

Eventuelt Oxford

5 Likes

Godt nyttår alle sammen og takk for det fine ti-året som var!

1 Like

God nytt tiår folkens! Har en følelse av at det neste kommer til å dra enda mer ut av familiebudsjettet :muscle::sunglasses::astonished::astonished::shushing_face::shushing_face::shushing_face:

1 Like

Vi må få opprettet KV’s kriseavdeling hvor vi kan få støtte og råd :rofl::rofl::rofl:

1 Like

Knyttneve systemet, hyller det @johnj :joy::joy::joy:

1 Like

Godt år folks​:v::champagne::slight_smile:

Godt nytt år! :crazy_face::clinking_glasses::partying_face:

Hadde ikke forventet noe mindre😂

Godt nytt år folkens. Håper neste år bringer mange raske fingre på slipp hos Pejac, Pøbel, Banksy, etc. :clinking_glasses::sparkler::grin:

1 Like

Godt nyttår!:partying_face::sparkles: Det har vore fantastisk å setta seg inn i denne kunstverda og eg har storkost meg med å lese meg opp på kunstnere og på andre tråder her inne. Dåke er fantastiske!:grin: Veggane mine er og no langt i frå kjedeleg å sjå på. Håper på å få lagt ut litt bilete av innkjøp etterkvart. No gjenstår det berre å forhandle med min betre halvdel om grenser for kva eg kan få bruke på kunst det kommande året og vidare :see_no_evil: Men igjen, takk for all lærdom :raised_hands:

4 Likes

Hmmmm. Det første året starter jo fra 0-1, 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7, 7-8, 8-9, 9-10. Eller forklar meg gjerne hvilket tiår de første 365 dagene tilhører?

Det er derfor vi har en jobb adresse! Min andre halvdel vet bare om det som blir sendt hjem til oss.

Mitt hemmelige stæshj jeg har på jobben derimot…:joy::joy::smiling_imp:

4 Likes

Som du har vist i din egen oppsummering så går det første 10året fra 1-10. Dermed må år 10 tilhøre det første 10året. År 11 er starten på neste 10 år som går til år 20

Her har vel egentlig begge rett og feil:

Liker at folk har tatt seg tid til å google dette. Jeg har forholdt meg til den matematiske definisjonen av 10-tallssystemet, men man kan selvfølgelig også si at det er sedvane å kalle et 10-år fra x0-x9. Det som linken til @oledunk avslørte var at det ikke finnes et år 0 i den gregorianske kalenderen. Der går man direkte fra 1 BC til 1 AD så dermed oppstår ikke problematikken @Jaakko_Lintunen påpeker. Dermed får man et lite paradoks med at det første 10 året bare inneholder 9 år om et tiår skal telles fra 0-9.

Dermed ble det et herlig nerdete uavgjort i denne diskusjonen. Ha et informativt nytt år alle sammen!

4 Likes

Og i Kina er vi i år 4717.

Men det vet de ikke