I 2019 er snart over og budsjettene ble sprengt
Fortsatt har lært mye her inne på KV, om nye kunstnere, eksisterende kustnere og dems verk, forskjellige syn og tolkninger. Trodde jeg var ferdig med tollregler, men ja lært litt mer om dette også på tampen av 2019.
Det har vært opp og nedturer, verk en får og verk en aldri får pga flippere.
Ja i 2019 har irritasjonen over flippere bare økt. Håper at fler og fler kunstnere utsteder COA 1 år senere eller finner en annen måte å forhindre flipper’ne.
Det er ganske så høyt under taket her på KV med diskusjoner og det er godt, alle har sitt syn og sine meninger. Denne lesningen har jeg lært utrolig mye av.
Så fortstett med dette, bare det er og forblir saklig diskusjoner.
Og ikke minst har det vært behjelpelig medlemmer her inne som har både hjulpet til med transport, til kjøp til tips
God latter har det også vært mht annonsetekster på finn.no
Ønsker alle på KV godt nytt år og ser frem til nytt tiår.
@azidops litt uenig der, livet begynner når man blir født, ikke når man fyller 1 år.
Når man fyller 1 år, starter år nummer 2 osv. Men vi kan late som du har rett, så slipper vi å vite at vi i teorien er ett år eldre enn vi egentlig sier og tror.
Godt år😉
Wikipedia beskriver århundrer som i screengrab under, om tiår er likt så slenger eg meg på @Azidops her ! Tiår er fra 1-10 og neste tiår fra 11-20… 2011-2020 osv.
Så når en sier «åtti tallet» / «nitti tallet» så er dette feil? Du mener da at det er «åtti en tallet og nitti en tallet» ?
Hva sier spraakraadet til dette ?
Forklaring.
Vi baserer vårt tallsystem på 10-tallssystemet. For hvert 10 tall begynner en ny syklus. I et 10-tall er det 10 enkle tall der man starter på 1.
Tell på fingrene. Når du holder knyttneven foran deg og begynner fra venstre tommel begynner du på 1. Når du har talt deg fram til høyre tommel har du kommet til tallet 10. Du har nå 10 stk utstrakte fingre foran deg. Disse representerer det første 10-tall. Du knytter nevene igjen og begynner fra venstre tommel og teller videre. Du begynner fra 11. Velger du å stoppe på 19 så har du bare 9 utstrakte fingre. Du har med andre ord ikke et fullt 10-tall. Du fortsetter til 20 og har nå ditt andre 10-tall. Altså 21 tilhører det tredje 10-tall osv.
Det som forvirrer folk er at et år er delt opp i dager. Hadde et år vært like langt som en dag hadde det vært enklere å se.