Grafitti Prints

Vi har tidligere hatt denne diskusjonen på kunstveggen men føler det er på tide å blåse liv i den igjen.
Hva synes egentlig dere om at kunstnere gir ut 18 forskjellige fargevarianter av et trykk?



Ikke veldig fan. Fargevarienter og relanseringer syntes jeg bare vanner ut sakene. Dotten sine varianter av Screem, Theft og Handgun er gode eksempler på at dette ikke er bra

Er det ikke det vi kaller interiørkunst? Jeg kan skjønne 2-3 farger. Har selv vært med på å lage et trykk i 2 forskjellige farger da kunstneren og jeg likte de to fargene så godt av vi ikke klarte å velge. Men føler her at det er for å være helt sikker på at det passer interiøret.

He, he finner du noe som passer til gardinene?

Hadde dette vært en Banksy release med signert ed. 5 i forskjellige fargevarianter hadde hele verden gått av skaftet og jeg hadde lett solgt kroppen min for å få tak i ett.

En Whatson-elefant med en propell i rumpa, not so much…

1 Like

Er vel det som også ofte er problemet. Alle syntes det er litt mye med masse fargevarianter, helt til det kommer noe du digger som kommer i den fargen du vil ha.

Det var en annen litt mere kjent kunstner som også laget fargevarianter.

7 Likes

Helt ok med fargevarianter. Relansering er noe annet. I mine øyne så er fargevarianter en del av samme opplag så det blir ikke rett å si at det bare finnes 5 av hver.

Et opplag på 82. Hvor det er fire bakgrunner. Og litt forskjellige håndfargede propeller. Jeg er mer fan av det enn en kunstner med 500 kopier som kommer med nye farger året etter med nye 500 kopier.

Relansering er ren svindel spør du meg.
Men endeløse varianter over samme tema kan jo også ødelegge alt. Se bare på Hirst sine sommerfugler, hvor mange tusen har han laget? Håpløst.

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste innlegg. Emnet kan ikke lenger svares på.