Gunnar S. Gundersen - tilstand og pris

Blomqvist har nettopp lagt ut en haug med Gunnar S. Gundersen-trykk på nettauksjonen. Det som slår meg, er at trykkene hans ofte er i dårlig stand (brekk, håndteringsmerker, flekker, rifter). Er det noen som vet bakgrunnen for dette? Ble de opprinnelig ikke tatt seriøst og derfor stemoderlig behandlet?
En annen ting er at det ikke er lett å forstå hvor noen har høy pris (typ 50.000), mens andre ligger på 6000-12.000. I mine øyne skiller ikke de dyreste seg såååå nevneverdig ut fra de andre. Og det er ikke alltid plettfri stand er utslagsgivende heller.
Noen som har noe klokt å si om dette?

Har observert og lurer på det samme. Så nettopp på 2 trykk på finn, men ble ikke kjøp etter å ha sett dem IRL, var helt ødelagte…

3 Likes

Er ikke alltid godt å si. Er nok bare en helhetlig vurdering der format, motiv, teknikk, tilstand og opplag blir vektlagt. Nå forkynner jeg selvfølgeligheter, men det er vel ikke så mye mer å si. Noen ganger er det også at noen bare prøver en høy vurdering for å teste markedet.

Jeg er også fan av Gunnar S. Men mye dårlig kvalitet på trykkene i omløp, dessverre. Gikk selv på en liten blemme der - som sikkert noen husker her inne. Tipset er å beskue trykkene nøye før du kjøper. Ikke la deg forhaste av en utålmodig selger.

1 Like

Han levde visstnok et ganske hardt liv, og behandlet ikke trykkene sine så pent.

1 Like