Gunnar S på Blomqvist

Ser et stort antall Gunnar S trykk har blitt sluppet på Blomqvist sin nettauksjon. Har virkelig fått sansen for Gunnar S, og prismessig er det overraskende rimelig sammenlignet med mange av de «nye» og unge samtidskunstnere.

Flere som samler på Gunnar S og eventuelt har noen motiver de vil vise frem?

2 Likes

3-4 KV-medlemmer har fått tak i dette ila siste året.
Sort sol (mono).

9 Likes

Noen har lagt ut en «Sort sol» på finn nå.

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/379723692?

(Ikke min og kjenner ikke vedkommende)

Den gikk fort :sweat_smile:

Latterlig god pris

Ja wow

Oppfatter at Trine Tangen/Nordmarka har rimelig grei kontroll, men har var jeg dessverre(?) på pub og dette gikk meg hus forbi. Kunne lett overbydd denne summen for dette motivet.

Spør fordi jeg ikke vet, foxing. Forsto at det var prikkene i bunn på arket. Kan det repareres? Hvis ikke kan det kanskje ha noe med prisen å gjøre?

Regner med prisen er satt pga foxingen. Ett serigrafi som er 57 år med middels stor foxing er mest sannsynlig vært oppbevart i et miljø med fuktig luft. Den type foxing vi ser på dette eksemplaret av Sort sol er fra mikrobiom, små mikroorganismer som lever av og på papiret - på papir laget før 2.verdenskrig ser vi også foxing fra jernoksider - eneste skånsomme måte å stoppe prosessen er lett radioaktiv bestråling, men det er dyrt. Noen konservatorer fjerner foxing kjemisk, men det har sin bakside over tid. Ville personlig ventet på et bedre eks om det var et bilde jeg var på jakt etter.

5 Likes

Jeg sendte melding asap, men var tydeligvis for sent ute… Foxing kan fikses hos en papirkonservator ganske enkelt…

Burde ha kostet 2-3 x av prisen det den ble lagt ut for, noen var heldige her :sweat_smile:

1 Like

Da burde det stått mellom oss, egentlig :sweat_smile:
Jeg fyrte også av en melding idet den kom ut.
Latterlig pris, ja.

Jeg lurer på om hele greia skurrer?

Noen som vet om Trine Tangen/Nordmarka kjenner hverandre?

Nordmarka har vel forsøkt å selge sort sol mono for 25 k tidligere.

Jeg sende melding med en gang annonsen kom ut uten svar, sendt 2 meldinger i etterkant for å spørre om salgspris uten å få svar.

Virker rart…

Jeg sendte også melding med en gang den kom ut. Ikke fått noe svar.
Skurrer litt her…

Dere er ikke de eneste. Mistenker at de kjenner hverandre, eller så er det samme person

Er vel ikke første gang noen har overbydd noe med konto nr to for å presse opp prisen :slight_smile:

Jeg er ganske sikker på at det ikke er samme person. Om de samarbeider, vet jeg ikke.
De selger jo den samme kunsten, så de er vel enten erkefiender eller partnere
:man_supervillain:t2::woman_supervillain:

2 Likes

De er ikke samme person. Kjøpt Gunnar trykk av Trine og mannen hennes, samt av Nordmarka. De er bare entusiaster som begge har flotte samlinger med Gunnar S.

Vet ikke om de kjenner hverandre, men mulig da de er aktive på finn og er veldig kunstinteresserte / kunstner. Jeg tror ikke dette er noe planlagt samarbeid mellom dem.

1 Like

For de som er på “Sort Sol” jakt er det ett på Blomqvist i god tilstand, etter beskrivelsen.

9 Likes

Sitter og ser på Olsenbanden og dynamitt Harry går amok:

Hallandsen hadde god smak :blush:

15 Likes