Guttestreker presenterer: Nikolai Torgersen - "It tells us that sorrow is written into the contract of life"

Nikolai gikk fra å være en ettertraktet kunstner, bla som yngste utstiller på høstutstillingen siden 70-tallet i 2012, til å bli hjemløs narkoman. For deretter å finne tilbake kunsten og livet. For litt over ett år siden ble han tvangsinnlagt, men siden han kom ut, har han holdt seg edru og kun fokusert på kunsten. Det eneste som kan stilne de vonde tankene i hodet, rent bortsett fra rus.

Det som gjør Nikolai sin kunst så ekstraordinær, er at han har en tilnærmet perfekt teknikk og kan male eller tegne hva enn det måtte være, fullstendig realistisk. Dette blander han med en ekspresjonistisk strek som fanger essensen av hans plagede sjel. Et utdrag fra teksten til bildet LLL TGR:

“The tiger is the largest living cat species. It is most recognisable for its dark vertical stripes on orange-brown fur. It spends most of its days worrying about the day its family dies. It’s common that the animal can’t breathe for longer periods of time because it’s too sad.”

Alt av malerier, skulpturer og tegninger på helgens utstilling omhandler hans liv som suicidal og narkoman hjemløs. Anbefaler alle å ta turen til Guttestrekers galleri i Frydenlund gata 17 på st. Hanshaugen i Oslo.

Velkommen til åpning kl 18-21 torsdag 30.sept.
Fredag: 16-20
Lørdag 12-17
Søndag 12-17

8 Likes

Skulle noen angre på at de kjøpte print nå nettop må de bare ta kontakt. Ble bare rot da jeg skulle kjøpe. Alt hang.

3 Likes

Eller hvis noen skal innom og plukke med seg noe i morgen.

2 Likes

Håper utstillingen er bedre enn betalingsløsningen på slippet i kveld. Det var amatørmessige greier.

1 Like

3 Likes

Noen som fikk?
Jeg fikk tak i BL- PFGL. To kompiser av meg fikk BL- RDR

2 Likes

Fikk den jeg ønsket meg! GRNN HJRT :partying_face:

2 Likes

Fikk kontra beskjed her nå om at min ordre allikavel ikke gikk i gjennom. Samme med mine to kompiser, så ingen av oss endte opp med trykk i dag:( Så da må man prøve seg imorgen eventuelt!

2 Likes

Gratris! Veldig keen på den selv!

4 Likes

Si ifra hvis noen ombestemmer seg. :relaxed: Er interessert.

Sto i kø i 3 timer. Endte opp med en original!! :slight_smile:

6 Likes

Hvor mange verk fikk man kjøpe per person?

1 Like

Stod 2 timer i kø og fikk kjøpt påfugl og ekorn. Jeg fikk bortimot de siste trykkene som var til salgs, og det var fremdeles 50 bak meg i kø. Ville egentlig prøve å få fatt i en original men var altfor sent ute. Ufattelig populært. Jeg så ingen som kom ut med mer enn 2 ruller så tipper det var maks men spurte ikke.

4 Likes

De trykkene var helt sjef.

1 Like

Ett maleri, én original tegning, og to trykk var mulig per pers. Fikk maleri og tegning, så er superfornøyd med mine to første originale verker i dag🤩

4 Likes

noen som vil dele prisliste/katalog?

2 Likes





5 Likes

Ta kontakt hvis noen vil selge en original!

Du kan jo kontakte de på Finn som skal ha 79.000kr for en original

2 Likes