I dag åpner vi utstillingen “Vibrant Worlds” med Guttestreker i Grieghallen med vernissage fra 20-22. Kunstnerne er til stede under utstillingen.
Det blir stilt ut 31 verk i form av originalarbeider, grafikk på papir og aluminiumsplate, lysboks og et spektakulært trykk på aluminiumsplate med 3D-effekt der det er opptil 40 lag med blekk som gir forskjellige forhøyninger i overflaten.
3 helt nye verk kommer også; “Medici Manor”, “An Atlantis Adventure” og “Bomba”
Vi ønsker alle hjertelig velkommen til utstilling i Grieghallen i Bergen.
Fått kjøpt både «Bomba» i stor special edition 15/15 trykk, Medici Manor og A sub atlantic adventure - må si Medici Manor imponerte sjukt!! For noen detaljer og dybde i det bildet.
Flere samlere her?
Samler dere alt eller kun pre eller post apokalypse?
Snakka med Petter ang at noen mener silketrykk er den «ekte» måten å «trykke penger» på, men som Petter svarte klokt: noen av våre verk lager vi i silketrykk, der hvor detaljene ikke er det viktigste, men for å få gleden av alle detaljene i våre verk må man ha best mulig oppløsning på DGA print.
Tenker det smeller litt på Guttestreker når de åpner solo utstilling i New York senere i år.
Jeg vil påstå jeg er en storsamler av guttestreker, har 10+ bilder fra dem for øyeblikket og har alt fra gammelt til nytt dem lager. Detaljene i bildene er bare helt sinnsykt å man kan se på ett bilde i lang tid å finne noe nytt hver gang man ser på det.
Håper virkelig New York slår til skikkelig! Disse guttene fortjener det.
Kunne godt tenke meg Medici manor, kult å høre at det imponerer. Liker fargene best på den største varianten, men så var det dette med størrelsen da😅 Har noen hørt hva Guttestreker sier om motivet?
Har helt samme tanker! Vurderer å gå til anskaffelse av Medici manor, men liker det største best når det kommer il fargene. Jeg var innom galleriet deres når denne var under arbeid. Slik jeg husker Christoffer fortalte det, er kunsten på veggene kunst i private samlinger og dermed kunst som ikke «allmenheten» får gleden av å nyte og se. Veggen til venstre mener jeg er kunst fra hans personlige samling blandet annet.
Hei! Gøy at det er andre som også er lidenskapelig opptatt av Guttestreker
Ja, både Petter og Christoffer har fortalt meg litt. Bildet viser den svært velstående Italienske familien Medici som over mange århundre var svært viktige for utvikling og finansiering av kunst. De fikk kunsten fra kirketak over til kunst i rammer. Bildets budskap handler om det paradoks kunsten er - en kunstner som ønsker spre et samfunnskritisk budskap til massene, men pga finansiering trenger kunstneren å selge kunsten sin til velstående samlere som plasserer de i sin egen stue til egen beskuelse. Bildene på veggen i Medici manor er mye av Christoffers egen kunst i eget hjem i følge han selv. Jeg syns det lille faktisk har kulest farger - den rød-oransje veggen «popper» mot deg på et vis. Har ikke sett det store live da, kun avbildet i katalogen. Men det «lille» er rått!
Synest (Bergens) pressen har en tendens til å vinkle sine kunst artikler opp mot hvor mange penger kunstneren tjener…… bryr meg ikke om det. Ønsker heller å se bilder og beskrivelse verkene på utstillingen.
Jeg har kun vært der på Dolk og kan da kun basere meg på den ene utstillinga. Syns den gang at verkene hans tok seg usedvanlig godt ut mot de intense, kalde, betongsøylene. Dagslyset som slo skygger igjennom lokalet gjorde også opplevelsen noe eget. Det kan nok egentlig ikke sammenlignes men jeg fikk samme viben som i Tates Turbine Hall. Ikke helt den samme takhøyden men det industrielle preget og følelsen var der.