Hei trenger hjelp til å finne priser for framtidig salg:)

30-35? Er det du som prøver å selge den for 28 på finn eller?

Finnes det noe reelt register over faktiske solge priser på nett?
Finn.no er ikke noen fasit - da hvem som helst kan sette en til solgt, og legge den ut under ny profil uken etter for å skape et kunstig marked. Så mange anonyme profiler som det er der inne er også en smule suspekt, synes jeg. Savner et ordentlig kunstregister!

4 Likes

Nopes, har den heller ikke selv. Det kan funke å se på solgte ting på Ebay, men det er jo også kun en brøkdel av markedet. Prisen jeg refererte til er hentet fra en Whatson gruppe på Facebook. Det kan selvsagt være at mange der også har egeninteresser, men tror ikke det er løgn.

Poenget er uansett at selv om mange her mener at det er veldig høye priser for MW, så ser man at han blir stadig mer populær i utlandet. Jeg ser også på profilene til ulike samlere jeg følger på IG at det nesten uten unntak er Whatson i samlingene deres.

https://www.oslonowhere.com/collections/martin-whatson

Prisene her reflekterer også at det har vært en ganske solid prisstigning siste året.

1 Like

Ok, da prater vi kanskje forbi hverandre. Jeg prater om privatmarkedet, ikke galleripriser. Galleriene ligger fort 30-40% over privatmarkedet.

I USA går verkene for endel mer enn her hjemme, helt enig, så ebay er faktisk ikke et så galt medium hvis man vil ta seg bryet med frakt og evt risikoer rundt retur. Prisene på finn.no derimot blir jeg bare matt av. Ta et artig søk på Ari Behn og Foxy Brown, og se hva som åpenbarer seg.

Ser at en del folk forsvarer priser på MW med priser som ligger ute/ er solgt for på eBay. Slik jeg forstår det så ligger markedsprisen på MW i utlandet høyere enn i Norge. Og da bruker folk det som en fasit.
Men hvis vi ser på f.eks sandra chevrier, så er markedsprisen høyere i Norge enn i utlandet (eBay)
Hvorfor følger ikke selgere i Norge denne denne prisen da?
Forstår meg ikke alltid helt på hva slags markedspris enkelte selge følger.
Noen som kan forklare?

Hehe etter å ha følgt med på utviklingen her er det gjerne ikke så rart jeg var usikker på prissjiktet på MW, så kommer noen med ett reelt bud så kan jeg selge ellers latt jeg de bare henge på veggen :slight_smile: men takk for hjelpen :slight_smile:

En fin samling med trykk og et åpent søk om referanser om reelle priser. Synd at tråden drukner i litt svada, så jeg slenger på litt mer. :joy::joy::joy:

Det er forskjell på auksjonspris, galleripris og andregangsmarkedet både lokalt, nasjonalt og globalt. I tillegg til markedspris, salgspris, finnpris og hva den faktisk ble solgt for. Kjøper vil alltid kjøpe rimelig og selger vil alltid selge dyrt, så det er markedspris og interesse som avgjør om du får solgt det over eller under salgspris om du har god eller dårlig tid på salget. Du bør nok lufte trykkene på finn før du starter en auksjon… Tidligere solgt trykk blir alltid et godt referansepunkt som kjøper gjerne oppsøker i forkant av et salg som du gjør og legg på et lite påslag for pruting. En nøytral prising av verkene til Finn er jeg enig med Phly, så får markedet respondere til annonsene dine.

Protester: 5000,-
Handgun: 6000,-
Framed: 9000,-
Hf zebra: 15000,

4 Likes

Bud (zebra): 10k :smirk:

Jeg prater også i utg om privatmarkedet, men tok med galleripris som et eksempel på oppgagen (som her reflekteres med Sjøsprøyt opp 4,5X (skal sies at dette er inkl. ramme) på 7 måneder, Feather opp 3/4X på noen måneder etc. Så det har helt klart vært en solid oppgang. Det er mer enn 30-40%.

Ebay funker ok, særlig når man ser på pris ting faktisk er solgt for. Volum er jo ikke enormt, men sjekk feks Make Love for å se at et “gratis” print går for rundt 6k: martin whatson make love | eBay .

For noen er det sikkert en barriere å selge til andre land, men så langt har det funket fint for meg selv og for et par andre jeg har sjekket med. Det er selvsagt noen forskjeller fra land til land, men det er mulig å få en god pris for MW prints, og jeg har benyttet meg av dette og solgt et par ting. Det var ganske så enkelt.

Finn: Masse tull på Finn, men det er ikke noe nytt;)

1 Like

Kanskje mer framed for den prisen;)

Ja, de små printene er det god fart i. Lette å plassere, og et budsjett med en langt større kjøpegruppe enn trykk til over 10. Feather lå forresten til salgs for 6000,- på finn.no for et par uker siden, og den gikk selvsagt fort. Varierer endel, tydeligvis.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.