Hei trenger hjelp til å finne priser for framtidig salg:)

Har lyst å selge unna noen prints for å kjøpe originaler og håper noen har erfaring på reelle priser?:slight_smile:
Dot Dot Dot protester rød serie på 25
Dot Dot Dot handgun rød serie på 25
M W framed main Edition serie på 125
MW zebra HF serie på 30
Kan gjerne begynne med de:)

Ligger tråder om flere av disse på forumet med prissjekk hvis du søker :slight_smile:

Hei ja jeg fant noen av de men så IT som de var ettpar år gamle? Første dagen her så må vel bare lære meg siden :slight_smile:

2 Likes

Hvis du har vurdert å selge, så har du kanskje en formening om hva du vil ha for de?
Hvordan de er oppbevart, om de er rammet inn, hvordan de er rammet inn etc - alt spiller inn på betalingsviljen.

Ellers så er det gjerne bra trøkk på auksjonene her inne, så det er sikkert verdt et forsøk.

2 Likes

Takk hvordan fungerer auksjonene her?:slight_smile:

Prøv bare å søk på ‘auksjon’ så ser du hvordan andre har gjort det. Bare klipp og lim ‘malen’ deres og lag en ny post😊

Protester: 3-5000,-
Handgun: 3-5000,-
Framed: 15000,- (ikke mange salg av den i det siste)
Hf zebra: 20000,- (mulig noe lavere da det har ligget en Main til 15’ utrolig lenge på Finn.no)

4 Likes

Den HF zebra prøvde jo noen her inne å selge til 20.000/19.000 i ca et år før annonsen ble slettet.
Sa den gangen også at det var overpriset, noe som viste seg å være rett.
Ville sagt maks 15.000 for zebra HF.
Vanlig zebra går ikke for mer enn 12.000 om kjøper liker innrammingen til selger.
Om ikke; 10.000 for zebra main.

4 Likes

Framed lå vel ute for ca 7000 med ramme i desember.

3 Likes

Min HF Zebra ble solgt for 22k, det er den du refererer til @OlaNorman. Annonsen ble slettet når den ble solgt.

2 Likes

Ble solgt for 22’ når den lå aktiv på Finn til 19’/20’ i nesten 1 år. Ja jeg tror deg jeg…:face_with_raised_eyebrow:

Originalen på lerret, 60x60 gikk for 27000kr (eller mindre?), så ikke helt enkelt å bli klok på prisene på denne.

3 Likes

Du får tro hva du vil @OlaNorman. Zebraen jeg hadde lever sine bedre dager over dammen. Om du ikke har lagt merke til det så har prisene på verk av Whatson hadd endel prisstigning etter at populariteten rundt om i verden har gått opp, spesielt i USA.

4 Likes

Jeg synes det ofte er en del som snakker ned prisene her. Jeg solgte min Framed for 12,5’ . Riktignok ikke main. Det var en edition av 10 HF. Hadde flere forespørsler på den og kunne nok fått noe mer. Men den var innrammet og kjøper kunne hente den, så da gikk jeg for det enkle. Litt over et år siden jeg solgte den - tror ikke markedet har utviklet seg noe særlig grad i negativ retning etter det.

De som tror at verkene sin er verdt mye, hvorfor ikke bare legge de ut på auksjon og la markedet bestemme prisen? Hva er man redd for? Å få så mye penger som man tror verkene er verdt, eller at man tar feil?

5 Likes

Mener du at markedet og dermed markedsprisen kun finnes på Kunstveggen, eller er det en annen auksjon du refererer til?

2 Likes

Han mener vel at det er så stor uenighet på priser, at med en auksjon så får man se hva folk er villige til å betale. Uansett om det er her inne eller andre steder.

2 Likes

Det finnes mange auksjoner, bare å velge.

@eriklokken jeg innrømmer gjerne at jeg er en av de som ofte snakker verk ned i pris. Grunnen til det er veldig enkel; det er alt for mange her inne som meler sin egen kake/andres kaker og jazzer opp priser. De prisene man snakker om er sjeldent dokumenterte og stemmer ofte ikke med faktisk dokumenterte salg. Det er ofte snakk om å prøve å etablere nye nivåer for visse verk.

Og det er vel ingen hemmelig at det stort sett er Whatson som jazzes opp. Jeg har ingen hest i det løpet, og ingen planer om å handle noen som helst print av han. Så jeg vinner ingenting på å prute ned priser, annet enn at jeg kanskje hjelper noen kjøpere dere ute med å ikke kjøpe katta i sekken.

9 Likes

Solgt Make Love Mini Print (usignert) for 4800, fått bud på 5500 for Sjøsprøyt (ikke til salgs) og ser at feks Tiger Hvit går for 30-35k. Så noen har betalingsvillighet.