Hjelp til kjøp fra galleri bi-z

Noen som vet om alle 100 “mappene” ble solgt? Ikke fått svar fra Biz…

Ryktene sier at de ikke ble utsolgt i går, men var åpent i dag også.

2 Likes

I følge en venn som var til stede var det kun ca 20 personer i køen og altså langt færre oppmøtte enn forventet. Han fortalte meg at de derfor ikke fikk solgt alle. Er nok mange som droppet ut på grunn av galleriets merkelige strategi og dårlige kommunikasjon rundt denne lanseringen.

12 Likes

Mener et seriøst galleri også bør tilby og sende pr post. Forstår at de ønsker og reservere en del trykk til de som møter opp på åpning, men for og treffe samlere og bygge opp en nasjonal/internasjonal kundegruppe bør de også tilby en del til salg over nett av det som ikke blir solgt på åpningsdagen.

3 Likes

De sa i dag at alle 100 ble solgt, relativt jevnt fordelt mellom alle tre valg

1 Like

Dette medfører slett ikke riktighet! Se bilder/videoer fra tilstelningen. Jeg hadde selv et nummer over 20, og var der “relativt tidlig” . Se instastoryen deres feks. #fakenews

5 Likes

Eg talte til 32 stykker kl 11:42. Da kjørte vi forbi og parkerte bilen.
Litt flere var kommet til i 12 tiden, like når de åpnet dørene.

Flere trykksett, med spacere, tilgjengelig i 14 tiden.

Dette er egne erfaringer, og ikke “hørt fra andre”.


Uansett, velykket åpning, det meste av verkene solgte (allerede røde prikker på det meste av Whatson ca kl 14) så vellyket for flere parter ville eg tro, selv om vi som er"over gjennomsnittet" detaljfiksert her inne på KV ksnskje har et annet syn på galleriet og hvordan de velger å drifte butikken sin på.

Noe sier meg også at flere av verkene som ble solgt aller først, helt sikkert bytter hender før året er omme :sweat_smile:
Tiden vil vise :man_dancing:

5 Likes

Men sa han det? Over din prisklasse?. Jeg tenker det er viktig å være presis her

1 Like

https://www.instagram.com/p/CQ3iLFeJeMf/?utm_medium=copy_link

Tipper dette er under halve køen, poenget er at man fikk nummer både for valg etter mapper, men så man skulle “slippe” å stå i kø hele tiden. Nå trenger vi ikke å bruke mer tid på det… Men om du selv var der? Så kan du vel bekrefte at det var langt flere enn 30 personer i galleriet? De stoppet på 30 personer på første innslipp alene. Om de solgte alle aner jo ikke jeg, men de sa så når jeg hentet i dag.

1 Like

Om noen ønsker Hama Woods printet så vurderer jeg å selge det.
Dot Dot Dot ligger på Finn :slight_smile:
Ikke vits å spørre om Whatson, det blir hos meg :wink:

var innom der nå. De hadde noen sett igjen

2 Likes

Hva er prisen på settet?

1 Like

31
34
39
Tre forskjellige rammeaøternativer

3 Likes

I tillegg kommer prisen for omramming, slik at man får de rammene man EGENTLIG ønsker seg :grin:

Ikke særlig bærekraftig konsept å selge kunst med rammer som galleristen bestemmer selv og så bestemmer kona/mannen til kjøperne hva som må gjøres ved ny innramming for at bildene skal passe inn med de andre bildene på veggen og annet interiør.

For meg er dette intet mindre enn ren griskhet fra galleriets side. Det hadde vært mye bedre om de heller økte prisene på selve kunsten, så kunne kjøperne bestemme resten selv. Dette hadde også åpnet opp for å kunne sende trykkmappene flatt i posten, både innenlands og utenlands. Dette ville ha vært i kunstnernes interesse å treffe et bredere segment av markedet.

Synd at pengene styrer mer enn gleden over å kunne få kunsten ut til flest mulig interessenter.

Tror galleristen burde være ydmyk nok til å lytte mer til kundene ved en senere anledning.

36 Likes

Tror ydmykhet er et fremmedord innenfor de veggene der. Om jeg har forstått det riktig fikk jo en kunde en melding som “over din prisklasse” når det var prat om pris. På en måte er det jo greit at de så tydelig dårlig på kundeservice. Da vet jeg med en gang hvor jeg ikke skal handle. :slight_smile:

2 Likes

Jeg har tro på at en av de rimeligste og mest effektive markedsføringsmetodene er å behandle alle kunder likt og med respekt, være lyttende og ta inn over seg hva kundene mener er god og fair måte å drive butikk på. Det vil som regel gi bærekraftig økonomi over tid.

Jungeltelegrafen vil så ta seg av omdømmebyggingen og sikre både mersalg og gjensalg :blush:

Enkelte har dessverre ikke forstått denne enkle og effektive dynamikken.

15 Likes

Uryddig prosess fra A-Å dessverre. Synd Whatson var eneste som solgte ut dog. Begynner å bli glissent av ideer fra den kanten… Dessverre.

1 Like