Holmegaard pris?

Hei!

Har fått denne lampen av designer Holmegaard Royal Danish Court. Lurer på verdi av denne? Har prøvd å Google meg frem, men finner ingen som er lik denne.

Takk på forhånd.

Modellen heter Flame og er designet av Ole Winther. Produsert på 1970-tallet, de har litt forskjellig fasong på møstert pga den røde/brune glasset er lagt i flytende under produksjonen og ble produsert med litt forskjellige sokkler og størrelser. Hvis du googler Holmegaard Flame får du opp mange salgssider med lampen. De bruker å koste fra 1200 til 2500 Danske kroner i bruktmarkedet. Vet ikke nøyaktig hva de går for i Norge, men regner med de ligger litt laver der.

3 Likes

Tusen takk, hvor finner du info om dette? Sånn at jeg kan lese litt mer om det. Veldig spennende :slight_smile:

Hvor jeg finne info?? Jeg finner det i mitt hode etter for mange år på universitetet og fra mitt arbeidsliv.
Hvor du kan finne info er viktigere - Det kom en bog om Holmegaard for noen år siden - Line Steinbeck, Historien om Holmegaard - har ikke lest den, men der kan du sikkert lære litt mere om Holmegaard. En annen bog er Gunnar Buchwald og Mogens Schlüter: Kastrup og Holegaards Glasværker 1825 til 1975, den har jeg lest og er mye å lære om glassproduksjon.
Ville lagt inn et søk på Holmegaard og et på Ole Winter oss Bruun-Rasmussen, da får du mail med gjenstander og ofte gode tekster skrevet av Bruun-Rasmussens eksperter.
nasjonalmuseet.dk er også et fin sted å se og lære.
Databasen til Design museum danmark har også noe av tegningene til Holmegaard, den er fortiden nede med kommer opp i løpet av året med bedre søkerfunksjonalitet .

5 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.