Hva er best - mappe eller skap

Har pr idag Selwyn mapper og lurer på overgang til tegningsskap A0

Bakgrunnen er nok økonomi, tungvint mht å ta print ut og inn, fare for skader med tanke på hvor de står.

Har sett litt på skap, her finnes disse i både stål og treverk.

Så mappe eller skap, hvis skap, stål eller treverk?

1 Like

Ville No sagt mapper i skap​:slightly_smiling_face: hvorfor driver du og tar print inn og ut av mappene? :thinking:

Hvis du går for skap vil jeg anbefale stål. Det er desidert best mtp kvalitet og syrenøytralt. Ulempen er at det er dyrt og sabla tungt møbel. Vil påstå at mapper er en mer fleksibel løsning. Jeg tar inn og ut bilder fra mapper hver eneste dag og har aldri skadet et bilde på den måten.

3 Likes

Hvis du har så mange trykk at du må begynne å se på skap, ville jeg vurdert å kjøpe færre trykk og se mer på originaler?

Men om du kan og vil er metallskap bra. Vi bruker det til verker på papir i galleriet.

2 Likes

Hvor er et greit sted å kjøpe et skap?

1 Like

Har et stålskap i A0 størrelse som ikke er i bruk for tiden. Orange farge. 5 skuffer mener jeg. Er i Stavanger.

1 Like

https://www.gerdmans.no/kontor-og-konferanse/kontoroppbevaring/tegningsskap

1 Like

Orignaler er fokus, men trykk vil fortsatt være endel av samlingen, ikke minst orginaler på papir.

Med skap så kan jeg bruke det som TV benk i kjelleren, samt at verkene er godt beskyttet for barn +++ :slight_smile:

1 Like

Noen som trenger et skap i Oslo?

Har dette skapet på jobb som skal kastes. Med fem skuffer. Utvendig mål: 86cm x 91,5cm

Noen av skuffene har midtdeler som er poppet fast men kan borres ut med en batteridrill og borr.

Da er skapet reservert.

4 Likes