Hva er en rask avgjørelse?

For noen dager siden fikk jeg spørsmål om hva jeg kunne la et bilde gå for ved rask avgjørelse.

Jeg svarte og ga en pris på en tusenlapp ned, med forventning om at bildet ville bli hentet i løpet av dagen eller dagen etter.

Men nei. Bildet måtte sendes og betalingen ville ikke skje før bildet kom frem, og da slo det meg. Hva var den raske avgjørelsen? Er ikke dette bare en avgjørelse?

6 Likes

Støtter din definisjon av en rask avgjørelse, gjerne med håndpenger som forplikter kjøper til avtalen.

Det andre er jo bare tullete.

1 Like

Avgjørelsen var vel rask, men ikke handelen? Har da vært borte i folk som skal tenke på ting i lang tid før de ender opp med alt fra å kjøpe til å komme med en dårlig unnskyldning til å ikke kjøp (og de frekkeste, prute enda mer).

Forhåndsbetaling er et minimum om du spør meg. Spesielt når man skryter på seg “rask avgjørelse”

6 Likes

Ville ihvertfall tatt en rask avgjørelse på å ikke sende før betalingen var gjort :slightly_smiling_face:

1 Like

Enda gøyere er han som pruter og får prisen der han vil, for så ikke kjøpe det, eller prute videre.

4 Likes

Da blir jeg ganske matt

2 Likes

Har kjoept endel med rask avgjoerelse, da pleier jeg aa betale saa mye paa forskudd at selger er sikker paa at jeg kjoeper bildet, men ikke hele beloepet hvis det er en dyr ting, men da har jeg naa uansett foretrekket henting hvis mulig

2 Likes