Hva skal man bruke pengene på?

Diskuterte på jobb i dag, og er nysgjerrig på hva andre mener. Man har 20.000 til disposisjon. Hva bruker man pengene på? Flere “småkjøp” eller kliner man til med et kjøp i den prisklassen? Eller venter man rett og slett på nye slipp? :slight_smile:

Av alt jeg har så er jeg mest fornøyd med det “Dyre”. Tror det er så enkelt som at jeg er mye mer glad i lerret enn print. Ulempen er jo at mange småkjøp blir dyre om de skal på veggen.

For meg er det uten tvil et kjøp i den prisklassen kontra masse småkjøp.

Jeg ville også anbefale og smelle til mens man fremdeles kan gjøre noen gode kjøp til 20k. Om prisveksten og interessen fortsetter er det plutselig “uoppnåelig” å kjøpe de feteste Dolk printene. De mindre populære får man alltid tak i.

Ville gått for noe kvalitet, men noe som jeg liker. Som resten av gjengen sier, noe mer kostbart mest sannsynlig. Prøvd spart 4-5 lapper til et slipp eller noe rimeligere. Grunnet ett kjøp og ‘du’ er hekta:). Skynd deg - prisstigning uke for uke…

Når du begynner å samle så kommer det alltid noe du har lyst på. Beste måten å ikke kjøpe det på er å ikke ha pengene. Dermed ville jeg brukt litt tid og funnet noe jeg liker skikkelig godt til ca 20 000 og ikke blitt fristet til å bruke pengene på mindre ting som aldri blir rammet inn. Jeg tror jeg kanskje hadde gått for en Sverre Bjertnæs tegning.

2 Likes

10 trykk av 2000 som stiger til 20.000,- pr stk, eller en orginal til 20 som går til 200.000 #winn, men så var det det å treffe da…

Hvis du er heldig får du kanskje tak i en usignert Banksy til 20 000 :smile:

Slik jeg leser premisset for spørsmålet ditt er motivet å tjene penger. I så fall ville jeg heller kjøpt et print av en av de store på release, f.eks Dolk, enn å kjøpe lerret eller et dyrere Dolk print. Hvis man ikke skal tenke lommebok så gleder det mer å kjøpe en av de man virkelig har lyst på.

Hvis du har mange tomme vegger, ville jeg kjøpt flere små kjøp.
Hvis du har ting på veggene som du allerede er fornøyd med, hadde jeg kjøpt et dyrt.

Tror aldri motivet var å tjene penger. Mer om man burde kjøpe flere “billige” fremfor et eller to litt dyre.

Men plutselig har man kjøpt tre trykk til 14-15 tusen, og da kunne man jo strengt tatt kjøpt ett i den prisklassen, som kanskje kommer raskere på veggen enn de tre andre.

Selv kjøper jeg bilder jeg liker og i en prisklasse som passer meg. Kommer nok aldri til å brenne av summer jeg ser enkelte her inne gjør, men av og til kan det jo være moro å leke med tanken. :smile:

Selv om motivet ikke var ment å tjene penger på kan man jo like godt ha penger på veggen som i banken idag.
Jeg vil ikke kalle det å brenne summer med mindre man kjøper ting som blir mindre og mindre verdt - som for eksempel de fleste billige trykk…

1 Like