Hva synes folket om Jake Wood-Evans

Har fulgt han en stund på Instagram, og neste uke kommer det nye bilder i alle fall jeg synes er kule. Men så liker jeg maritime motiver også, da! Får litt Conor Harrington-følelse av dem.

Her ser dere bildene som kommer

6 Likes

Spennende… Denne sammen med skissen fra herr Harrington tror jeg blir en meget god kombo!

1 Like

Jeg synes Jake Wood Evans er veldig flink. Originalene er helt magiske, men ganske kostbare (ikke så ille). Plukket opp et av de nye trykkene hans da jeg synes det virket bra.

3 Likes

Tenkte det samme. Har bestilt et eksemplar, så disse skal få henge sammen et sted.

Absolutt interessant. Fikk også litt sånn Conor vibber av det hele. Og for min del er jo det absolutt en god ting. :slight_smile:

Plukket opp ett selv. Ser jo helt sjef ut, selv om prisen var noget stiv…

Dyktig maler, men lite nyskapende med «overmalte» portretter som er i vinden for tiden… Kunsten appellerer til en bred målgruppe, så om han klarer å skape noen fascinerende omgivelser med handling eller dypere budskap i framtiden, så kan man ha store forhåpninger til Jakes framtid.

Jake Wood-Evans - studio shot A

JAKE WOOD-EVANS: RELIC

At The Gallery, Winchester Discovery Centre.

Exhibition Catalogue

Jake Wood-Evans’ new show Relic opens this week at the Winchester Discovery Centre Gallery. Relic is the result of an exciting collaboration between the Hampshire Cultural Trust and Unit London and sees Wood-Evans continue his haunting explorations of memory and mortality.

JakeWoodEvansStudio_HCT_January202I8862-23

As Jake returns to his enduring love for the Baroque, the likes of Peter Paul Rubens, Anthony van Dyck and Nicolas Poussin form the conceptual genesis for the show. Here Wood-Evans moves further into abstraction than ever before, as the reference piece is transformed he uses the canvas to examine the tangibility, or lack thereof, of our existence. Jake claims he has always been just as interested in what is absent, missing or removed, than what remains; he hopes these new paintings have the power to engage and captivate the viewer for even the briefest moment, to provide the opportunity for a meditative and emotional response.

Check out our latest interview with Jake Wood-Evans, here.

The Assumption with Alizarin Crimson, after Rubens - 220x150cm_edit

The Assumption with Alizarin Crimson, after Rubens, 2019

Oil on linen.

220 x 150 cm

The Holy Family under the Apple-Tree, after Rubens - 220x150cm

The Holy Family under the Apple-Tree, after Rubens , 2019

Oil on linen.

220 x 150 cm

Madonna del Rosario, after Van Dyck - 220x150cm

Madonna del Rosario, after Van Dyck , 2019

Oil on linen.

220 x 150 cm

Winchester Discovery Centre

Jewry St, Winchester SO23 8SB

Monday - Friday, 10am - 7pm
Saturday, 10am - 5pm

Sunday, 11am - 3pm

Unit London, 3 Hanover Square, Mayfair, London W1S 1HD, United Kingdom

Unit London_Black_on White2-1

2 Likes

Har “Seascape” hengende i galleriet
https://www.instagram.com/p/B6_c-_bJ60Y/?igshid=573g3txbogst

3 Likes

Håper jeg aldri ser et skutemotiv igjen fra denne mannen, men dette likte jeg:
https://www.instagram.com/p/B7EVz2HnSdp/?igshid=bx6hvkpfm2ut

2 Likes