Hva synes folket om Martin Whatson

Syns det er veldig interessant å høre hva dere mener om forskjellige ting, og ønsker derfor å lage samme tråd som for Pushwagner.

Så hva syns dere om Whatson?

Personelig liker jeg MW 's tidligere verk, jeg eier ikke noe av MW. Men er veldig fascinert spesiellt av eternal reflection. (Et av de beste verkene i sjangeren imo) Denne finner nok veien på veggen før eller siden. Synest one small step passer godt til denne. I senere tid synest jeg MW’s verk virker mindre og mindre forseggjort og mye av fokuset er mer kvantitet en kvalitet. Sitter med et inntrykk at fortjenesten er viktigere en kunsten. MW’s grafitti begynner i mine øyne å bli litt oppbrukt etter utallige collabs. Håper han finner tilbake til “er stilen” og at han stopper å overprodusere til den grad at de snart kan forsørge IKEA med kunsten. :facepunch:t2:

Noe er sykt fett, men det meste blir litt likt og gir meg ingenting. Har selv Son of a man, som jeg liker veldig godt, men det blir nok med det bildet, tror jeg.

Selv liker jeg veldig godt ER og Dancer, men er også litt usikker på alle editionene m.m AP osv. Skjønner ikke helt hvorfor alt skal lages i så veldig mange størrelser og utgaver, og så på forskjellige typer bakgrunn. Aluminum, plexiglass m.m.

Ja han har mye bra, men mye blir alt for likt. Hvis jeg skulle kjøpe noe av han måtte det blitt et lerret eller feks ER. På trykk. Enig med deg når det gjelder versjoner, men det er ikke begrenset til MW.

Forstår poenget med at det blir mye likt. På den andre siden er det dette som virkelig karakteriserer han nå. Man er jo aldri i tvil om at Whatson har laget det når man ser et bilde.

Selv har jeg en collab med Whatson/Snik og en one small step på veggene nå. Liker de utrolig godt! OSS er kanskje litt undervurdert føler jeg! Nydelig på veggen. Collaben på canvas er bare rå!

Er enig i det dere sier om ulike varianter på forskjellig underlag. Kan bli litt mye.

På generel basis liker jeg Whatson godt. Mye fine motiv, som i stor grad også er veggvennlig.

Enig i at det er veggvennlig, og enig med deg Gromsen at man ser at det er en Whatson, siden mye er likt. Jeg liker han vedig godt jeg også og lurer på om jeg skal kjøpe noe av han. Må bli lerret. Jeg liker også taggingen hans som jeg personlig synes mer ren enn f.eks Dolks (men det er jo smak og behag). Det synes jo som om det meste av han blir revet bort…Populær både i inn og utland?

Er nok en av de beste collabene :wink:

Er greit at det er det som karakteriserer han, men jeg skulle ønske å se noe skikkelig forseggjort der man kan ha litt tvil at det er en Whatson. Men meg om det :joy:

1 Like

Det er jeg enig med deg i…og det som kanskje plager meg mest er at det i den siste tiden kun er bare en gjenstand, dyr e.l med tagging på. Jeg klarer ikke å tenke ut noe mening. ikke slik som f.eks med ER. Hvor det er mye man kan legge i bildet, og jeg aldri blir lei av å se på den lille sommerfuglen :smile:

Virker ut som en genuint hyggelig fyr. Eternal reflection er fantastisk. Ble for intesigende med taggingen etter hvert, og hadde nesten gitt han opp, men så kom Toucan. Egentlig en typisk Whatson, som egentlig ikke burde gitt meg så mye, men som bare ser fantastisk bra ut i virkeligheten. Virkelig fine farger.
En pointe derimot er ekstremt oppskrytt. Gråfargene i ansiktet ser absolutt ikke bra ut.

Enig i at utallige utgaver på forskjellige bakgrunner, forskjellige størrelser og forskjellige farger trekker ned.

Nå får du snart kjøpt gensere med Whatson/Chevrier trykk på via Coa gallery (MW på instagram)… Den dagen Pøbel begynner å utgi klær med sine motiver på kommer jeg til å selge all street art jeg eier her inne på kunstveggen…

Når det er sagt synes jeg ER er et flott print.

2 Likes

Ser Sandra Chevrier reklamerer for det på facebook også nå. Så slik gikk det med det jeg tenkte kunne bli et kult trykk…det ble gensere…

Syntes han masse bra. Både fra gammelt av og i nyere tid. Mener han får ufortjent mye tyn for taggingen sin. Han forteller jo i media åpent om hvorfor. Printene og canvasene hans ligger fint i pris, og langt over i kvalitet, sammelignet med masse av det som slippes i disse tider. Jeg velger i allefall tagging og farger før suppebokser og finlandshetter alle dager i uken. ER og Chinook Hearts kanon. Mening avlevert😉

3 Likes

:slight_smile: må le av kommentaren din om suppebokser og finlandshetter :slight_smile:

Du har ikke mulighet til å gjengi det han forteller om i media?

http://touch.budstikka.no/kultur/jeg-liker-fargeeksplosjonen-graffiti-lager-i-bybildet-1.8145317

Noe slikt omtrent. Mener NRK hadde en greie også. Men send ham en hyggelig mail. Så tipper jeg du får gode hyggelige svar tilbake

2 Likes

Jeg synes det blir for mye AP, TP, Hand finished osv osv av Whatson. Jeg gidder ikke han mer.


(Side 1 av 2)

3 Likes

Jeg syns Whatson har mye bra. Liker både de “gamle” og de “nye” motivene. Er ikke lei tagginga ennå, og digger fargene!!

Litt enig det mange her skriver, om at det blir for mange utgaver og varianter på alle mulige bakgrunner og i samarbeid med mange ulike artister. Jeg er heller ikke noen stor fan av at han bruker opp igjen motiver som ble gitt ut tidligere i ulike formater.

Ellers liker jeg noen av taggingen, og mye av det gamle. Synes spesielt ER, Love cops og bildene hvor han viser litt humor (“suprise”, “ticket” og “5-4-3-2-1”). Håper han finner litt tilbake til “humoren” og gjerne med tagging på noen av motivene.

Mitt favoritt bilde av Whatson er “Buffers”, så vet dere hvor jeg kommer fra. Det har jeg på aluminium og er veldig glad i motivet og utførelsen.

Personlig synes jeg fyren virker likanes og ser ut til å gjøre mye bra. Jeg mener kunsten hans både ny og gammel er kul. Selvfølgelig ikke alt jeg liker like godt, men generelt glad i mye både med og uten “taggingen”. Det kuleste motivet med tagging som jeg har sett er sommerfuglen på Canvas han hadde på blackbookgallery.

Personlig har jeg tre motiver med denne taggingen, som jeg liker alle sammen “zebra”, “framed” og “toucan”. Gleder meg til å se Zebra på et bygg nede på brygga.

Har noen canvaser uten taggingen som jeg også liker godt. Min “Climber” er på grå vegg :wink:

Jeg liker også de ulike “all white”-greiene.

Synes det er en tullediskusjon om kunstnere skal få lov å tjene penger mens de fortsatt lever. Men er enig at det er morsommere med begrensede opplag enn serier på flere hundre med ulike limited editions i tillegg. Men siden Pushwagner var utgangspunktet for trådstarteren, så gjelder vel ikke det bare street art-scenen. Uten at det er noen grunn til å sammenligne de artistene utover det.

1 Like