Hva synes folket om Mathias Nordby/ Ma$arati?

Jeg var på utstilligen på Fineart. Jeg hadde et åpent sinn. Personlig synes jeg at kunstverkene hans er sekunda. Det blir veldig sånn en gutt som har slått seg løs med fettstiftene på gutterommet. Egentlig ingenting som gir meg noe. Jeg ser ikke hvorfor dette er bra kunst. Det hadde vært interessant om noen har andre synspunkter. Jeg legger ved definisjonen til Ayn Rand om kunst da det er den beste jeg har sett: “Art is a selective re-creation of reality according to an artist’s metaphysical value judgments.”

1 Like

Bilder fra utstillingen hadde vært fint å se.

Hvem sier det er bra kunst?

Jeg skjønner hva du tenker tror jeg.
Som å sitte i en lydtett boble å se på keiserens nye klær på en måte;) Må bare dra frem popkorn. Litt som Zombie formalism… At en fettstift tegning blir solgt for 49.000 er o-fag og kapitalisme på sitt råeste. Vedder på at at noen ler seg skakk av det etablerte som går med på hustle’inga. Litt gøy også. Står respekt av det.
Søppel pakket inn i gavepapir. Glitter :raised_hands:t3: Post Malone bølge.

Han er leken… Hva som er bra kunst er subjektivt, tenker jeg. Det er som med alt annet her i livet - vi liker det vi liker, og vi har forskjellig smak. Liker det, jeg… At vi er forksjellig. Naivisme i kunsten gjør den mindre pretensiøs. Befriende.

3 Likes