Hva ville du investert i ?

Jeg vurderer å gjøre en litt større kunstinvestering enn hva jeg vanligvis har mulighet til. Jeg er i markedet for noe til ca. 100k.

Jeg har flere ”drømmeverk” i tankene, uten at den positive siden av vekta er 100 % overbevisende.

  • Et materialistisk og overfladisk problem, som jeg skjemmes over å kalle et problem.

Uansett, har dere tips til kunstnere/verk som dere vil si er en god økonomisk investering i dagens marked?

Jeg vet at de færreste kan spå fremtiden, men det er jo alltid gøy med litt diskusjon rundt dette. Det aller viktigste er at jeg må like verket visuelt og konseptuelt. At det der og da føles som en OK økonomisk investering er også en ekstra faktor det er verdt å ha med.

I min indre diskusjon har jeg vært innom flere aktuelle kunstnere som stadig nevnes her inne, uten at jeg har overbevist meg selv om hva som er riktig for meg.

Hva ville du investert i om du hadde stått i mine sko?

Det hadde vært artig med en diskusjon rundt dette, samt konkrete tips her eller på PM :slight_smile:
Jeg vil presisere at jeg kjenner til hovedregelen om å kjøpe det jeg selv liker best, samt at de færreste eier en ekte spåkule. Om du eier en ekte spåkule inviterer jeg på solo og boller!

Uansett, fortsatt god helg !

1 Like

Hørte jeg noen si Banksy?

2 Likes

Oljeservice…

1 Like

Så kan du kjøpe to i mai🎉

Med det som utspiller seg i Bergen for tiden kan det være smart å investere i en av Dolks griser. Sikker investering, sånn historisk sett.

6 Likes

Velkommen tilbake fra pensjonist tilværelsen forresten…

2 Likes

Jeg ville anbefalt et fotografi av Nathalia Edenmont, hun er representert av Wetterling Gallery i Stockholm & Galerie Michael Schultz i Berlin.

1 Like

Det er en sunn innstilling du har til i-lands problemet ditt :slight_smile:
Jeg ville allikevel satt det litt på hodet. Isteden for å finne en ting å bruke penger på akkurat nå så ville jeg bare hatt dem i bakhånd. Når det rette verket dukker opp så vet du det, om det er om en uke eller ett år spiller ingen rolle. Det er jakten som er artigst.

5 Likes

Pushwagner er fortsatt en ok investering? Og noen av verkene ser svært ser bra ut på veggen :slight_smile:

1 Like

Jeg ville sett på fotografer (kanskje amerikanske, til å begynne med), mye som er priset alt for lavt i Norge og Danmark spesielt. Foto kommer til å komme sterkt om noen år, skal vi sammenligne med andre “trender”. Jeg stoler blindt på det hvertfall og er stadig på utkikk.

2 Likes

Takk for flere gode tips. :slight_smile:

Banksy er fristende(!) - men sliter med å argumentere for at usignerte trykk er verdt pengene.

Dolk er selvfølgelig fortsatt en spennende kunstner… Spent på hva fremtiden hans bringer. Jeg må si jeg savner Dolk diskusjonene fra “gamle kunstveggen”. Litt trist at han nevnes mindre og mindre.

Pushwagner ser bra ut på veggen. Dessverre har det blitt litt mange nyutgivelser, fargevarianter osv i det siste.

Har du tips til konkrete fotografer, @JonasLeborg ? Jeg sjekket ut tipset til @Julia. Interessant med noe helt nytt, til tross for at jeg kanskje synes dette ble litt heavy. Jeg er fortsatt en lettvekter.

Har sett litt på Keith Haring etter tips fra medlemmer her inne. Noen som har verk av ham de vil vise frem?

knut andre vikshåland ?

2 Likes

Finner ikke signert keith Haring heller for 100k.
Finner noen trykk som ble laget etter hans død (skal etter sigende være godkjent av keith før han døde). Disse er signert av the keith haring estate.
Tror trykk av Banksy, warhole og Haring alle bør være ganske trygge kjøp.

2 Likes

Dale vN Marshall har flere lerreter tilgjengelig for rundt 5000gbp.

3 Likes

@thopet skjekk ut utvalget på Bukowskis Contemporary auktion 28.november mye godt foto. CONTEMPORARY 596CONTEMPORARY 596 - Bukowskis

2 Likes


Veldig mye fint på denne auksjonen. Digger Anton Corbijn. Går du opp til 500 k @thopet får du deg en signert Warhol :sunglasses:

1 Like

Hadde jeg hatt 100 store lapper disponibelt til kunst(investering) - noe jeg ikke har - hadde uten tvil banket til på Pushwagner selvportrett. Helst sort/hvitt. Grunn: a) ville gitt STOR glede å se det hver dag, b) tror fortsatt det er en oppside for Push, særlig for de beste og mest etterspurte verkene. De andre vil ligge bak som en “hale”, og også stige noe i verdi.

1 Like

Min mening er at Push er litt usikkert. Mesteparten av alt som er solgt er i Norge og virker litt “boblete” med alt som produseres, nye varianter av gamle trykk osv. Lite nytt fra push, bare gamle trykk i nye klær:P
(må bare si at jeg personlig liker push, synes bare det er synd at folkene rundt Push styrer sjappa)

8 Likes

Jeg “leser litt mellom linjene” at du ønsker å investere i noe som holder seg/stiger i verdi, samtidig som du vil ha det på veggen, jeg ville sett etter et trykk av:

  • Banksy
  • Munch
  • Warhol
  • Haring

Evt. et lerrett av Dolk, eks. ett av dine favorittmotiver!

Lykke til med jakten, og post gjerne et bilde av verket du ender opp med :wink:

3 Likes

Ta deg en tur innom meg @thopet så kan vi snakke om det, men jeg ville nok sett litt på Martin Schreiner.

1 Like