Hvem er kunstneren her? Gammelt maleri

Hei,

Dette er et minst 100 år gammelt maleri som har hengt på en prestegård i Trøndelag.
Bildet er stort, ca 120 × 80 cm.
Vi klarer ikke å tyde signaturen.
Tanken er å selge det, men lurer jo på om det kan ha noen verdi…
Noen som kan hjelpe?

.

Hjalmar Christian Haalke. Usikker på verdi…

Hei, send meg en PM med litt info om tilstanden til bildet og et fornuftig prisforslag inkl forsvarlig frakt til Oslo, så skal jeg vurdere å kjøpe det. Har det sted der motiver kunne passe inn!

Tusen takk for svar! Har en tante som kunne huske litt mer angående dette maleriet, og modellen på bildet er Haalkes kone.
Tar kontakt med Blomqvist nettauksjon for å få en vurdering, da jeg ser at enkelte av Haalkes malerier har solgt til god pris.

Hei notpc,

Takk for interessen!
Jeg har tatt kontakt med Blomqvist nettauksjon for å få en vurdering, da jeg ser at enkelte av Haalkes malerier har solgt til god pris.

Ja, regnet med at det var kona Magnhild. Lurt å ta kontakt med Blomqvist og få en vurdering derfra. Forundrer meg ikke om dette maleriet ligger i 20-30k-sjiktet.

Lykke til😉

Spennende om du melder tilbake til tråden hva Blomqvist mener bildet er verdt. Spennende, om en litt glemt kunstner.

@Stig27 Tusen takk😊

1 Like

@notpc
Ja, det kan jeg gjøre:+1:
Og så bør jeg kanskje ta en runde gjennom andre gamle malerier etter mine besteforeldre…:wink:

1 Like

Noe nytt ang Haalke-verdivurdering?

@notpc @Stig27
Hei, det tok litt tid pga ferieavvikling, men har fått nå fått en verdivurdering på ca.kr. 20 000,- , avhengig av maleriets tilstand (som jeg vurderer til meget godt da det har hengt på vegg hele tiden).
Så rimelig godt tippet, @stig27👍

1 Like

Ok hva går det for i et privat salg?

@notpc Jeg tror vi ønsker å prøve det på auksjon. Vi har også en del andre antikviteter som skal leveres til Blomqvist.
Om det kommer et privat bud vil det vurderes, så klart.

Gratulerer med salget, 25’ var ikke dårlig!

1 Like

Hehe, du har fulgt med, ja!
Takk for det,- veldig fornøyd med det, og glad jeg fikk hjelp her inne til å finne navnet på kunstneren. Da skjønte jeg jo at det hadde en viss verdi :slight_smile:

1 Like