Hvilken kunstner er dette?

En kollega av meg viste frem et bilde han hadde kjøpt på en auksjon i Bergen. De trodde det ville gå for 25K, men han kjøpte det for 10K. Verken han eller jeg vet hvem kunstneren er og om bildet har noe verdi. Spm om pengebruken til vedkommende og hvorfor det ble kjøpt, er lov å stille, men jeg har ingen svar, da jeg personlig ikke liker det. Men, meg om det. Tenkte derfor å høre med dere, som mest sannsynlig vet mer om dette enn meg/oss.
Er det noen som kan hjelpe, da med tanke på hvem dette er, og er det noe verdi i bildet?
Takker for svar.

H.

Kjell Pahr Iversen?

1 Like

Har ingen anelse på verdi, kansje finn kan gi en pekepinn?

Det er Kjell Pahr Iversen ja. Hvilken størrelse er det?

Prisene på finn er tullette og langt vekke fra virkeligheten. ’

Kjell Pahr Iversen er desverre over toppen han hadde for en del år tilbake siden.
Han har tidliger stilt ut på annerkjente gallerier og hatt utstillinger over hele europa.

25.000 kunne du kanskje oppnådd for noen år siden men slik det er nå er det vanskelig å i det heletatt få solgt.

størrelsen 60x40cm mener jeg 5-6000,- er rett pris, 80x60 er 8-10.000,-
Fineart skal ha 28.000 for 80x60

Han stiller ikke lenger ut på annekjente gallerier, og flere gallerier i Stavanger (hvor han holder til) ønsker ikke selge bildene hans (det vet jeg av erfaring i forbindelse med salg av mitt). Han har og laget utrolig mange av disse Ikon motivene.

Personlig liker jeg bildene hans og har hatt et i flere år.
Ble lei av det og slet med å selge dette (olje på plater 140x109cm) for 15.000,- (tror det lå godt over 1 år på finn)

se http://www.pahr-iversen.no/ for mer informasjon om kunstneren.

1 Like

Takker så mye @Gammel_Erik , @Jtraet og @Phly . Da er dette oppklart og informasjon skal viderebringes. Settes pris på hjelpen. Tommel opp. Og på spm fra deg @Phly - bildet er ca, H25-30CM - B14-17CM. Det var derfor jeg “stusset” på 25K-utgangspris. Takker igen!