Hvor finner man avstandsskruer til montasje av plexiglass?

Har er gammelt bilde malt på plexiglass som jeg aldri har fått hengt opp da jeg ikke har funnet avstandsstykker.

Noen som kan hjelpe meg med et tips om hvor jeg finner dette?

Type bilde under, men trenger M5 gjenger da bildet er forborret med 5 mm hull. Ønsker også svarte etter innspill fra sjefen .

Ikke vet jeg navnet og ikke vet jeg hvor jeg leter…

Alternativt hjørnefester om noen kan hjelpe med navn og plass på disse

1 Like

Alle reklame byrå har, ring ett og spør om og kjøpe :slight_smile: kommer som oftest i. 4 pakk, men også stykkvis

1 Like

Eller hør med en glassmester, de gjør ofte mye i plexiglass.

1 Like

Et alternativ er å bruke de du har funnet og borre opp hullene til 11mm. Det er en enkel sak.

Hullet bør være 1mm større enn metallet som går igjennom plexiglasset pga termisk ekspansjon. Bolten på disse er 10mm.

avstandstykke, skilt, feste, avstandskrue

Du kan evt. prøve Zachariassen Jernvare på Torshov, hvis du holder til i Oslo. Min erfaring er at de har tilnærmet alt.

Litt forskjellige navn du kan søke på, men prøv å søk på Standoff Fixings, Standoff Mounts eller Standoff Screws. Søkte igjennom tyske og engelske Amazon og fant ingen med M5. Nesten alle er 10mm og noen få 8mm. De aller fleste er i tillegg stålfarget. Fant en butikk i England som har sorte i M4, men det er det nærmeste jeg fant.

Er litt usikker på om jeg skjønner rett med hjørnefeste, men her er link til en jeg tror du tenker på:

1 Like