Hvordan identifisere kunstner?

Om man skal finne ut hvem som har malt et bilde så tror jeg det er smart å anstrenge seg mest mulig om man skal ha håp om å lykkes. Tips er;
-størrelse på bildet
-opplag om det er trykk
-årstall. Om det ikke står på bildet så se på ramme/blindramme om det står noe
-hvor ble det kjøpt. Både sted, årstall og evt butikk/navn på person
-evt tidligere kjøp/historie
-generelt så mye info som mulig

Om man gjør det så er det sikkert mange som ville syntes det var litt morsomt å finne for eks en eller annen sannsynlig johannesen (?)
som malte på vestlandet på 60 tallet :blush:

Gode tips. Mistenker også at veldig mange av de som kommer innom her for å søke hjelp til å identifisere er korttidsbesøkende. De googler litt, finner veien til kunstveggen for så å lage en eller to tråder før de forsvinner. Her kan jeg ta feil, men det er inntrykket jeg sitter med. :slight_smile:

Kanskje det også kan være flere som ikke syntes denne siden er veldig brukervennlig

Brukervennlig? Det er vel ikke noe vanskelig å bruke forumet. Eller?

Jo det er litt vanskelig å skjønne seg på alt. Mulig det er fordi jeg kun bruker mobilen. Jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg bruker min kunst vegg. Nå er ikke jeg den som er mest tolmodig og prøver flere ganger. Sikkert veldig enkelt når noen har vist deg første gang, men dette er første siden jeg har vært på i mine 20 år på data hvor jeg må få noen til å vise meg