Hvordan kan vi trekke flere folk til Kunstveggen?

Hei alle medlemmer!

Kunstveggen opplever om dagen en stor vekst i antall medlemmer og trafikk, vi føler virkelig at det nye forumet har gjort underveker. Vi bak Kunstveggen ønskelig at dette skal bli “nummer 1-stedet” for kunstinteresserte i Norge, ikke bare blant samlere, men også blant interesserte, gallerier, kunstnere osv.

I den anledning lurer vi på om dere medlemmer har noen innspill til markedsføringsaktiviteter eller annet vi kan gjennomføre nettopp for å klare dette målet.

  • Er det noe med forumet/nettstedet vi kan forbedre?
  • Hvilke markedsføringsaktiviteter burde vi kjøre?
  • Har du lyst til å bidra på noen måte (kan du noe, eller kjenner du noen?)
  • Annet?

Budsjettet vårt er “limited”, men alle innspill er bra :smile:

Skriv gjerne her i tråden eller send oss en mail her.

KV

Det hadde jo vært hyggelig om det var mindre fokus på kjøp, salg og profitt. Jeg synes det blir bare mer og mer av dette. Jeg skal iallefall være mitt ansvar bevisst å lage tråder om andre ting.

11 Likes

Vær aktive på instagram, det er bra markedsføring :slight_smile:

2 Likes

Blogginnlegg som deles på sosiale medier (lik og del videre, og be venner og familie gjøre det samme) kan være et godt bidrag til å øke trafikken.
I tillegg vil jo blogginnlegg generere mer trafikk på siden basert på søkeord i søkemotorer.
Jeg kjenner flere som har startet egne foretak og har benyttet denne metoden for å generere trafikk og oppdrag både innenlands og utenlands.
Jeg kunne tenkt meg f.eks. blogginnlegg om interessante gallerier og museer i forksjellige storbyer.
Tidligere har jeg benyttet f.eks. Wallpaper sine reiseguider, men det hadde vært fint å fått litt synsing fra andre på KV.
Fint med litt bredere dekning enn bare street art også :smile:

Edit: Jeg vet dere allerede har laget noen blogginnlegg, men jeg tenker på noe litt mer regelmessig og systematisk som kan benyttes i neste punkt.

Bruk av sosiale medier er jo et gratis og svært nyttig verktøy.
Det finnes f.eks. portaler for å håndtere flere sosiale medier på en gang (f.eks. Hootsuite)
Med slike verktøy kan du analysere når det er mest trafikk på de forskjellige sosiale mediene og når på døgnet innlegg genererer flest klikk. Du kan legge innlegg inn i kø-modus som deles når trafikken er på topp.

3 Likes

*Intervjuer med interessante kunstnere, alla denne gamle klassikeren:-)
http://www.graffiti.no/streetart/index.htm

*Tip of the week: Kunstneren du aldri hadde hørt om, men som du absolutt bør sjekke ut.

*Limited edition slipp av Pøbel, Dolk Whatson eller lignende bør generere grei trafikk.

*Som nevnt over, sosiale medier

2 Likes

Jeg savner i det hele tatt litt mer engasjement fra grunnleggerenes side. Hadde det ikke vært for forumet hadde kunstveggen vært helt dødt og i det store og hele er det en 20-30 brukere som holder Kunstveggen aktuell.

Jeg savner mer innhold om hva som berører seg i kunstverden. Nye release, utstillinger, feature av artister, tips til samling etc. Når det holdes en ny utstilling i Norge burde Kunstveggen vært på ballen og annonsert dette. Nå får man vite ting hvis andre medlemmer skriver om det.

2 Likes

Sjangseløst mange som ikke vil sende kunst ved kjøp. Jeg mener dette begrenser både interessen og prisene. Vist alt skal kjøpes og selges i to, tre byer vil det til slutt måtte mettes og prisras vil komme. ( eller er kommet?)Det er ingen galleri i Tromsø,Narvik eller Harstad ( de byene nordpå nermeste meg) som selger foreksempel street art. Og hører stadig frustrerte folk som gjerne skulle hatt seg noen bilder men opplever det vanskelig både Pga avstand og holdninger fra selgere i “kunst” byene . Jeg mener at så lenge avstand innad i landet skal begrense kunst kjøp/salg blir ikke flere folk interessert hverken i forum eller kunsten generelt. Bare noen tanker fra Nord Norge .

Det burde ikke være noe problem å sende uinrammede print, det er kjempeenkelt å pakke og sende, men innrammet kunst koster uforholdsmessig mye og krever kunnskap om sikker pakking så det forstår jeg.

1 Like

Ja jeg sier meg enig med azi, er en ekstra jobb å pakke og sende innrammet kunst. Skjønner godt at ikke alle gidder ta jobben og risikoen. Tror ikke det bare handler om å sende til nordnorge slik du legger det frem, sikkert like mange som sender trykk fra Kristiansand til Tromsø som fra Kristiansand til Bergen så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til… Om du er sur for du ikke fikk tak i et inrammet bilde du hadde lyst på er jo det en annen sak :stuck_out_tongue:

Det er jo også snakk om pris, koster en del å sende innrammet trykk samt at risiko for at verket kommer frem uten skader ligger helt og holdent på selger.

Hent bildet selv, evt instruer selger om hvordan han/hun bør pakke verket og skriv en kontrakt på at det er du som tar risikoen ved sending. Selv har jeg dratt tur/retur Heathrow for å hente innrammet kunst :smiley:

Dette har også med å gjøre at folk er så inn i hel… late. Dersom du selger et innrammet trykk til flere titusener går det jo an å lette på ræva, lage en liten kasse og levere den hos et firma som sender pakker+forsikring. Det tar kanskje en time tilsammen.
Hva om du kjøpte noe tilsvarende fra et galleri og de svarte “dette gidder jeg ikke sende” du hadde vel bedt dem reise?

Folk har en tendens til å velge det enkleste alternativet…og det skjønner jeg godt.
Har du alternativer om å snekre en boks, for å så styre med frakt, kontrakt og garantier, eller få dette hentet på døra, så er valget lett…

Altså, hvis jeg ikke fikk solgt det hentet hadde jeg sendt det om jeg skulle selge noe. Men å si at det tar en liten time er vel litt i underkant. Ikke har jeg noe sted jeg kan gjøre dette, jeg må ut og få tak i materialer, finne ut hva som skal til for å sikre best mulig mot skader og så sende det avgårde. Så hvis du setter en pris på din egen fritid så 300 kr timen så blir det jo fort en tusenlapp ekstra man bruker på dette.

Og da tar jeg utgangspunkt i bil.

Var bare en mening fra min side. Jeg klare og få tak på hva det måtte være men tenker for den "vanlige "mann som ønsker seg et bilde eller to. Mente det var dårlig for utviklingen av kunstinteressen og spesielt street art delen som er fraværende på galleri i nord Norge . Større market = bedre pris og etterspørsel. Har selv pakket og på tur til posten med 4 bilder i ramme. (Mange verna bedrifter lager kasser på bestilling til en par hundrelapper ) . Greit med de annonser som merkes tydelig Må hentes/ sender ikke.men surt etter en budrunde og få høre at ,nei jeg gidder ikke sende . Eller de som først sier nei og så når dem ikke får solgt kommer krypende og plutselig kan sende når forventa pris aldri dukket opp. Ellers får alle ha en fin dag

Da kan det være interessant om du gir oss en oppskrift på hvordan man kan gjøre det samt selskaper som frakter det trygt, rimelig og med forsikring. Vanligvis koster dette flesk.

Skal snart lage en for å sende et trykk som ikke kan brettes, skal prøve å ta noen bilder. Den involverer kun 2 kryssfinerplater og 4 planker ca. 20x30 mm.
Bor du og skal sende langs kysten er Norlines fint å bruke. Ellers kan du gå til Bring, agenten der hjelper deg med forsikring. Det samme gjelder Fedex, Postnord logistics osv.
Koster det 1000 kroner å forsikre er det jo opp til kjøper. Er bildet verdt under 10 000 går det med vanlig post.

1 Like