Hvordan nummerere trykk i forskjellige størrelser?

Jeg lurer på hva korrekt måte er å nummerere trykk i forskjellige størrelser på?
Jeg har et bilde jeg skal trykke maks 300 eksemplarer av. 250 i A4 og 50 i A3. Hva blir riktig og akkurat hva skal jeg skrive?

Akkurat som du selv sier, X/250 og X/50 :slight_smile:

4 Likes

Aha, så fint! Takk. Men vet du om jeg må spesifisere på trykket at det er 250 i a4 str og 50 i A3? Eller er ikke det nødvendig?

Nå bruker jeg gategalleriet og Siri som ett eksempel her. Men dette du sikter etter?


Du trenger ikke å spesifisere størrelse på selve trykket. Det trengs heller ikke info om at det finnes i et annet format. Det er vanlig å ha nummerering (X / 250 eller X / 50) og signatur på den hvite delen nede på arket. Enkelte velger også i skrive tittel på edisjonen nede på arket. Vet ikke om det finnes noen eksakt mal, men på de fleste trykkene jeg har så står nummereringen i venstre hjørne og signatur i høyre hjørne sammen med årstall i underkant av motivet.

Så det betyr at jeg da kan trykke 250 i A4 og merke de X/250 og 50 i str A3 og merke de x/50 og at dette er samme bilde i to forskjellige str?

Kunden skal egentlig bare vite at han har feks nr 3/250 i den str og “trenger ikke vite” at jeg også har 50 stk i en annen str?

Som dette:

Det er helt rett👍

Ja, jeg forstår at jeg skal merke det på den måten. Men jeg er litt forvirret på hvordan jeg skal merke når bildet blir trykket i to forskjellige str. :slight_smile:

Som du skriver over. I størrelsen med 250 eksemplarer, merkes med x/250.

I størrelsen med 50 eksemplarer, merkes med x/50

Som sagt, du trenger ikke skrive på størrelsen på selve motivet. Du trenger heller ikke skrive på de 250 eksemplarene at det finnes et make motiv i annen størrelse med opplag på 50.

Tusen tusen takk <3

1 Like

Om du har COA/Sertifikat på trykkene dine så kan du jo spesifisere der at bildet kommer i 2 forskjellige versjoner :+1:t2:

2 Likes