Hvordan ramme inn Snik Transcend

Endelig fått tak i et Transcend (main) av Snik - og lurte på hva folk hadde av forslag til innramming?
Bildet skal henge på grå vegg, hvor det er høyt under taket, stukkatur og klassisk hvite lister.
Leker litt med tanken om å floate det - men redd for hjørner som buler opp mot glasset.
Om noen hadde hatt noen tanker/forslag evt eksempelbilder hadde det blitt mottatt med stor takk!

Godt nytt år forresten :partying_face:

2 Likes

Kjør på! Husk kunstglass AR70 (AntriRefleks og UV 70%) fra GroGlass.
Flytende kan bli veldig fint, da blomsterne i håret er “organisk” og levende, syns eg samspill med flytende innramming kan bli veldig fint, og la papiret leve fint inne i en slags “boks innramming”.

Her er et eksempel på en av våre innramminger, men gjerne en litt mer spennende ramme om du tør :wink:

Hvit bakgrunn, hvit avstandslist på 15mm, enkel sort matt ramme, kunstglass. Trykket er festet til 2 stykk pasp/foamboard så det bygger ut ca 8-9 mm fra bakplaten. En av våre første innramminger og en av de eg liker best. Mye på grunn av belysningen og skygge-effekten man får med hvit boks på denne måten. Trykket ditt har også mye samme format, er vell ca 60cm bredt og 100 cmhøyt, så litt avlangt og tynt, noe som du skal tenke på om veggen din er “for breid” ifht trykket.
Men ja, nok mas og råd fra min side - godt nytt år :star2:

Og her har du alle spesifikke listene brukt, om du ønsker å vise rammemaker eksakte nummer på list, ramme osv;


5 Likes

Jeg gikk for kunstglass, dobbel passepartout og sort, matt ramme. Ble godt fornøyd med resultatet:

4 Likes

Skal ha eikeramme og flytende med svart bakplate. 2cm avstand fra papir til ramme.

2 Likes

5 Likes

Tusen takk for mange gode forslag, detaljerte svar, bilder og innspill!

Til dere som har bildet flytende - hvordan fikk dere hjørnene helt flate? Har lagt litt bøker og slikt på mitt - men kan ikke si at jeg ser den helt store forskjellen over natten iallefall…?
Er det å få det helt flatt noe rammemakeren kan hjelpe meg med?

1 Like

Hei,
Vil nok aldri ble helt flatt igjen, jeg lot mitt ligge flatt i mappe rundt 2 uker.

8 Likes

Min kom flat sammen med en original så det var ikke et problem for meg :wink:

2 Likes

La hvit pasp helt inntil trykket, får ikke med signatur eller hf som lekker utenfor bildet, men synes dette ble veldig bra😊 Satt også opp egen spot til bildet for å få det skikkelig lyssatt.

6 Likes

Stilig løsning @AndreasJ! Utvilsomt et blikkfang der den henger!

@Katfix - Ser ut som at du har en pasp “uttenpå” også floater bildet på det underste laget? Stemmer det?

1 Like

Krysser fingrene på at min blir ganske så flat med litt tid :crossed_fingers: La også på en IKEA kommode som fremdeles er flatpakket - så er det iallefall ikke vekta det står på fremover :sweat_smile:

2 Likes

Tok et nærbilde så du lettere kan se …

1 Like

Sånn blir min

1 Like

En kunstmappe vil vel gjøre det flatt ila et par uker? :man_shrugging:t3:

1 Like

Det er vel også noen rammemakere som har utstyr/maskin som kan «presse» trykk flate igjen?

1 Like

Nei, en kunstmappe flater ikke ut trykket tilstrekkelig. Da må det legges press på mappen. Ville da hatt silkepapir mot trykket. Har hatt et trykk i mappe i over ett år men hjørnene på trykket var fremdeles ikke flate nok til at det ble fint å ramme det inn flytende.

3 Likes

Det hadde vært lagret i kunstmappe siden orginal anskaffelse av selger - men det var likevel ikke flatt-flatt… :slightly_frowning_face:

1 Like

Det hadde jo vært helt supert! Fyrte av et spørsmål om dette samtidig med prisforespørselen til rammemakeren. Om jeg får positivt svar der, kan jeg komme tilbake med hvem/hva/hvor :smiley:

Vet ikke hvor du holder til, men er ganske sikker på at Glass og Ramme i Fredriksstad har dette

Galleri Kollekt i Oslo vet jeg vurderte å skaffe en men vet ikke om det ble gjort.

2 Likes