Innramming av trykk i Stavanger / Rogaland

Jeg er ny i Stavanger på kunstsiden, og i den sammenheng lurer jeg på om noen kan anbefale hvor man bør gå for innramming av trykk? Regner med prisgapet er stort, men for dere som har gjort en del innramminger i Stavanger regionen og prøvd ut forskjellige plasser, hva anbefaler dere?

Takk.

mvh
DM

Jeg har alltid gått til Tores Rammeverksted i musegata. Veldig fornøyd med kvaliteten på innramming. Hyggelig og behjelpelig personale, men prisene kan være litt stive.

Som medlem av kunstveggen får du 10% rabatt på innramming hos Kunstgalleriet

Madlaveien 75

info@kunstgalleriet.no

+47 51523070

Les mer her: Medlemstilbud på innramming | Kunstveggen.no

Min erfaring er at Tore’s bruker selvklebende tape / ‘adhesive tape’ for å hengsle innrammingen. Dvs de bruker ikke ‘non-adhesive tape’ ala japansk rispapir. Med de negative konsekvenser det kan ha for papiret i et langtids-perspektiv. Så kan det sikkert diskuteres hva som er best / verst av type hengslingsmekanismer - det er forsåvidt en annen diskusjon og tråd.

Gå til rammehjørnet i Sandnes, de er uten tvil de beste i Stavanger/Sandnes.

Japansk rislim kan være vanskelig å få av, enkelte syrefrie limer/taper er mye enklere å få vekk uten merker.

Bruk monteringshjørner så unngår man hele problematikken, siden papiret da ikke er i kontakt med lim i det hele tatt.

Er meget fornøyd med Rammeriet i Stavanger sentrum rett med hurtigbåt terminalen :slight_smile:

2 Likes

Som Gulosten nevner får du 10 % som kunstveggen medlem hos Kunstgalleriet. Kan også være verdt å nevne at om du er aftenblad medlem får du 20% rabatt på alle typer innramming. :slight_smile:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Emnet kan ikke lenger svares på.