Innramming Oslo - Asker/Bærum (pris, kvalitet, inspirasjon og tips)

Min faste rammemaker har måtte stenge døren, da trenger jeg tips om gode rammeverksteder som har en fornuftig pris i området Oslo Vest - Asker/Bærum
Kom gjerne med eksempel på vellykket innraming, og alt må ikke være sort hvitt

Ønsker og få rammet inn et litt større sort/hvitt foto (80 cm x 80cm), denne gangen

1 Like

Billigste er jeg sikker på er Rammemakeriet på Holmen.
Andre ikke så rimelige men bra er Rammeverkstedet på Fornebu. Holder til ved flytårnet.

Tores rammeverksted på Kolsås👍🏻
En meget hyggelig og flink kar med konkurransedyktige priser. De har nylig åpnet en filial på Høvik også.

https://www.rammegalleri.no/

To ukers ventetid fra man leverer inn bildet til det er ferdig må påregnes, da han til tider har mye å gjøre…

2 Likes

Hvis du tør krysse over til feil side av Akerselva, så kan jeg anbefale Torshov Rammeverksted. Han er trivelig, flink og lynrask.

1 Like

Dette tipset faller litt utenfor det du etterlyser, men synes det er verdt å nevne da hun er meget dyktig. Linn Rammer Inn i Ski. Jeg vet det er flere her på kunstveggen som er begynt å få laget rammer av henne. Meg selv inkludert. Jeg har flere innramminger som ikke er sort/hvit.

2 Likes
2 Likes

Har nå sendt mail til alle tipsene, det skal bli gøy og se hva de skriver og hvilket tilbud de kommer opp med

Hvis det er pris som er nøkkelen, så kan du bare gjøre det selv også.
BGA leverer det meste ganske raskt, og det er enkelt å ramme inn standard trykk med eller uten PP.

https://www.bgafotobutikk.no/Fotorammer

1 Like

Nei pris er ikke det viktigste, det er et bilde til 25K, så kvalitet er meget viktig, samt at jeg ønsker en fast ny leverandør på innramming.
Denne virker bra for std. rammer til hyggelig pris.
Takker

1 Like

Noen som har testet Kingofframes?
Kun gjenbruk av tre.

https://www.instagram.com/p/CG79srJpa8x/?igshid=1ixaqtyfwfkwm

Tores på kolsås anbefaler jeg på det sterkeste! Super fyr, greie priser når du har levert inn noen ganger og kjapp:)

2 Likes

Er dette et annet rammeverksted enn “Rammemakeriet Torshov”?

Kan meddele negativ erfaring med rammermakeriet, da de på en innramming hadde bruk 4cm tykk dobbelsidig teip og to store klatter med lim for å lime et stort print fast til bakplaten.
Dette førte naturligvis til store bølger i papiret som er tvunger fast av limen flere steder, samt den heftige stripen med tape var også svært overkill etter det lille eg kan om innramming.
Dette var lite proffesjonelt arbeid etter min mening, og da eg kontaktet dem ville de heller ikke beklage det uproffesjonelle arbeidet gjort. :-1:

4 Likes

Forhåpentligvis får jeg et bilde tilbake fra Rammemakeriet Torshov i morgen, så da får vi se hvordan dette ble. Litografi med flytende/svevende innramming og avstandslist. Men jeg så på de han nylig hadde rammet inn ferdig og som var klare for henting. De så riktig flotte ut. Ingenting å reagere på der i hvert fall. Men jeg må si at i ditt tilfelle så det ikke helt greit ut.

Jeg kan poste resultatet når den er i hus.

Edit: Har flere bilder på jobben som han har rammet inn for oss. Alle er helt fine.

1 Like

Problemet er ofte at man ikke ser den dårlige jobben som er gjort, før verket skal rammes inn på nytt. Det er derfor man bør være ekstremt forsiktig når man kjøper kunst som allerede er rammet inn, og man bør velge sitt rammeverksted med omhu. Bildet Shagga har postet viser jo hærverk og en manglende yrkesstolthet som er skremmende.

5 Likes

En god innramming er totalt reversibel. Dette er et skrekkeksempel på hvordan det ikke skal gjøres! :scream:

4 Likes

Må også anbefale Tore på Kolsås! Super kar med god kvalitet som virkelig tar seg tid til deg. Kan virkelig anbefales!

5 Likes

Nettopp fått det hjem og pakket ut.

4 Likes

Tores er kjempe solid og opererer med gode priser. Sønnen har startet opp på Høvik. Er i dialog med han nå angående rabatter på allerede gode priser for Kunstveggen medlemmer :slight_smile:

2 Likes

Sønnen Bastian som har startet opp på Høvik gir 10% til alle Kunstveggen medlemmer på en allerede god pris :wink: anbefales :sunglasses:

5 Likes