Innramming Teddy Riot

Hei, Jeg er relativt fersk innen street art. Etter å ha ønsket meg Teddy Riot over lengre tid, kjøpte jeg det for et par måneder siden. Jeg skal nå få det rammet inn. Jeg har sett på en del eksempler på nett, og tror jeg vil gå for sort ramme og hvit passepartout. Innehaveren av rammeverkstedet jeg planlegger å bruke (Tores kunst og ramme i Stavanger) anbefaler flytende innramming. Jeg er litt usikker, og tror egentlig jeg liker en enkel hvit passepartout bedre. Jeg har ellers fått med meg at det kan være lurt å gå for antirefleksglass (eller lignende?). Er bredden på passepartouten standard, eller må jeg ta stilling til det også? Takknemlig for tips og innspill! : )

1 Like

Dette bør vel en solid rammemaker klare å hjelpe deg med? Han vil vanligvis ta deg gjennom forskjellige valg, og komme med råd.

Men, valget ditt virker greit. Det er ingen grunn til flytende på dette hvis ikke kantene er spesielle, eller signatur/nummer er helt på kanten.

Du MÅ ha antirefleks kunstglass UV70 eller bedre ja :slight_smile:

Hos Kunstgalleriet i Stavanger får du 10% rabatt ved å oppgi medlemsnavnet ditt på forumet her :wink:

Takk for gode innspill/tips! Jeg har tidligere vært trofast kunde hos Tores, men bør kanskje forsøke Kunstgalleriet nå…? ; )

Jeg har selv teddy riot rammet inn med svart ramme, hvitt passpartout og svart passpartout innenfor der igjen som man bare ser en “strek” av. Synes dette er veldig fint på dette trykket.

Jeg synes du burde vurdere å bli hos Tores da det kan ha en verdi å være trofast kunde i stedetfor å jage noen små prosenter et annet sted hvor de ikke kjenner deg etc :slight_smile: Bare en tanke.

Lykke til!

4 Likes

Kunstgalleriet gir 20% til alle med aftenbladet kort vis du skulla ha det* :slight_smile:

Grattis med et av de feteste Dolk bildene, @Elise :slight_smile:

Er helt enig med @Ross når det gjelder innramming. Enkel sort rammelist og hvit/sort pas (3 mm).

Sort ramme med sort passepartout har jeg på mitt. Personlig synes jeg ikke hvit passer med gulfargen i bakgrunnen på bildet.

Jeg skal selv hente nyinnrammet TR i helgen, kan poste bilde da.

Takk for innspill! : ) Post gjerne bilde, Norpimp!

25 Likes

Det er rammet inn med enkel matt svart ramme, passepartout i hvit, med svart innerkant. De tok den litt inn på bildet slik at det hvite på Teddy ikke kom i tillegg. Meget fornøyd!

2 Likes

Ser flott ut😁

2 Likes

Beklager sen respons. (Har ikke vært inne på kunstveggen.no på en stund.) Det ser kjempefint ut!

Så har jeg omsider fått ramme på Teddy’en min…!

:blush:

4 Likes

Og på veggen. :blush:

22 Likes