Inspirasjon til innramming

Heisann folkens!

Det siste året har jeg blitt over gjennomsnittet interessert i kunst. :slight_smile: Og har det veldig gøy med det!
Har gjort en del kjøp og derfor også fått innrammet en del. Men ønsker å lære litt mer om innramming også.

Man kan virkelig gjøre selve motivet enda flottere med en flott ramme / innramming.

Det jeg gjerne ønsker å vite er: utrykk, glass, metoder og spesielle typer lister etc.
Alt er velkommen.

For min egen del, så setter jeg som regel budsjett på innrammingen da det fort kan bli dyrt. Men hva om man ikke tenkte på pris. Hvordan ville man innrammet da? :slight_smile:
Har sett en del flotte innramminger i forskjellige tråder. Men hadde vært fint å samle det.

2 Likes

Noen rammemakere her inne eller noen som vet om noen i Oslo-området som har et bra utvalg av gull-lister? Mester-rammer er brukt opp :see_no_evil:

Noen trykk kan man ta hele veien sånn som denne.
Fin rammejobb av en av mine favorittmotiver fra mr. B.

6 Likes

Nydelig :heart_eyes: Hvor er dette gjort?
Er det sort papp med gullkjerne eller er det bred flat list og smal gull-list under glasset?

Litt rart å bruke så mye på rammen og så velge det billigste glasset. Ellers veldig fin!

1 Like

Ingen anelse, men en hver rammemaker med respekt for seg selv får til dette.

Og ja, litt antirefleks hadde vært på sin plass :slight_smile:

Dette må være en eller annen form for ferdigramme der utskjæringene er tilpasset akkurat den størreslsen ellers hadde man ikke fått det til så perfekt på en løpemeter.

2 Likes

Et annet eksempel jeg liker godt der de har gjort mye ut av farger i passepartouten.

6 Likes

Jeg kommer til og samle Brass (messing plater) fremover og trenger til tips til innramming.