Hei
Takk til Gard, Gulosten, Cristian og Torulv, som startet dette forumet og som også tar seg tid til å intervjue, legge ut nye kunstnere, utvide horisonten (ihvertfall forsøke;-) osv.
Jeg har vært på kunstveggen en stund nå, men ble interessert i kunst lenge før denne veggen oppstod. Jeg er en kaller meg jente fortsatt på 37 år.
Den første kunstneren jeg ble interessert i før han slo gjennom var Vebjørn Sand. Desverre så var jeg student på den tiden og hadde ikke råd til annet en tunfisk på boks og Jasminris
Men helt siden den dagen har jeg tenkt på den kunsten jeg ikke fikk på den tiden når det var forholdsvis billig.
Det skulle ta lang tid før jeg igjen begynte å tenke tanken på å gjøre noe med det istedet for å tenke på det jeg ikke fikk. Det var ikke før i 2013 jeg begynte å lete på nett og se om jeg ikke skulle realisere mitt første kunstkjøp som jeg hadde tenkt på så lenge. Jeg fant da et morsomt bilde Toxic Tinkerbell fra DOT DOT DOT. Jeg lette litt mer og fant da Sandra Chevrier som jeg fant veldig interessant og som jeg fikk tak i et lerret av fra Canada. Sånn begynte det, og det har bare fortsatt…det ble litt flere kjøp før jeg tilslutt fant kunstveggen og banksyforum og har etter det kost meg her inne sammen med dere.
Jeg syns det er interessant å se hva andre har, og hva andre liker, og liker også å bli utfordret på kunst. Jeg kan vel ikke si at jeg liker kun en sjanger, men kan finne noe å like i mange sjangre…det må bare være noe jeg kan hvile øynene mine på, som inneholder detajler som jeg kan se på lenge og ikke bli lei, og noe jeg kan tolke og finne en mening i. Det kan også være bare et fint bilde, tøft bilde eller søtt bilde uten mening. Jeg er imidlertid ikke så glad i kunst som ser ut som et barn har tegnet det. Kanskje kommer jeg dit en dag også, men jeg er ikke der idag.
Jeg kjøper kunst i hovedsak for å ha det selv, og ikke selge videre, men har kanskje innsett og vil kanskje innse mer etterhvert at men skal bytte på kunst.
Jeg venter nå på min første Dolk 3xchief, fant vel ut til slutt at det kanskje ikke går an å ha en samling uten ihvertfall en av disse Dolkene. Jeg er stadig på nett og søker etter nye interessante kunstnere, men også interressert i de mer veletablerte.
Jeg kan også si at jeg er kraftig infisert av det viruset som går.
Keep up the good work