Introduser deg selv

Hei @ingridsorensen, hjertelig velkommen.
Veldig kjekt å få en til kunstner på laget her inne. Av ren nysgjerrighet og for å tilfredsstille min kunstomani, kan du dele med oss, noen av dine verk?
Om du har en nettside eller lignende, så er KV også en god markedskanal. Gleder meg allerede :wink:

1 Like

Hei! Ja, dette måtte da være et bra sted for meg tenkte jeg. Jeg la egentlig ved nettsiden min da jeg først postet introduksjonen min, men det virket som den ikke kom gjennom publiseringen med lenker i seg. Jeg får prøve å brekke den opp:

www. ingrid sorensen . no uten mellomrom.

Som dere ser av infoen på hjemmesiden så jobber jeg kombinert som danser og billedkunstner, så når jeg ikke maler så danser jeg, og omvendt. Bestillingsverkene jeg gjør er originaler, og er inspirert av hvert enkelt kundeforhold og hver enkelt person/bedrift sitt unike utgangspunkt for å ta kontakt med meg. Jeg har gjort det slik siden 2012, og bortimot hele portfeføljen min er bestillingsverk eller solgte arbeider (det er litt utrolig å tenke på! Har skjønt at det ikke er så mange som har kunnet det…).

Jeg gjør altså på en måte mye det motsatte av det mange kunstnere blir frarådet å gjøre - å jobbe på bestilling fremfor av egen inspirasjon - men hos meg så er det møtet som er det spesielle - det skjer noe mellom kunde og kunstner, og det har sett ut til å fungere ganske greit.
Driver for tiden og vider ut og planlegger utvidelse til større atelier å jobbe på. Tar ofte bestillinger på 1.5 meter og der omkring.

Jeg har også en blogg, men det meste og beste ligger sammenfattet på hjemmesiden. Jeg er også å finne på facebook, jeg kan finnes på siden som heter facebook/ingridsorensenofficial

7 Likes

Hei alle sammen!
Nok en bergenser hèr :smiley:
Jeg har som så mange andre, fått en forsmak på og ett innsyn i denne “verden” via Dolk og flere andre lokale helter.
Jeg begynte vel egentlig å bli enda mer interessert i “alt som har med” street art/urban kunst da jeg så Banksy sin film Exit through the gift shop, etterhvert også masse Youtube filmer!

Nå er det kommet så langt at jeg vil gå på utstillinger, og ikke bare utpreget street art-utstillinger heller…! Jeg er nok blitt det man kan kalle “bitt av basillen” :smile:

Gleder meg til å bli mer kjent mèd, og lære mer av dette flotte samfunnet!
Knallbra forum!

11 Likes

Hei dere!

Uvitende om dette forumet har jeg kun hatt autosøk etter Dolk på finn.no… På søndag kom jeg over dette fantastiske forumet, og det har forårsaket at jeg har sitter foran pcen 3 kvelder på rad.

Jeg er bergenser med stor B, men for tiden bor jeg i Haugesund. Jeg er ganske fersk innenfor kunst, men jeg kjenner at jeg brygger på en avhengighet! Jeg fikk en Dolk til jul for ett år siden, og har hele tiden hatt lyst på flere, men det er nå etter at jeg har fått nummer to at avhengigheten bruser!

Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli en flittig bruker av forumet, og jeg kommer helt sikkert til å kontakte dere med spørsmål om råd og hjelp!

Her er det mye kunnskap, og jeg har mye å lære! Det passer bra, så dette ser jeg frem til!

Hilsen Ole Andreas

19 Likes

Hei

Takk til Gard, Gulosten, Cristian og Torulv, som startet dette forumet og som også tar seg tid til å intervjue, legge ut nye kunstnere, utvide horisonten (ihvertfall forsøke;-) osv.

Jeg har vært på kunstveggen en stund nå, men ble interessert i kunst lenge før denne veggen oppstod. Jeg er en kaller meg jente fortsatt på 37 år.

Den første kunstneren jeg ble interessert i før han slo gjennom var Vebjørn Sand. Desverre så var jeg student på den tiden og hadde ikke råd til annet en tunfisk på boks og Jasminris :smile: Men helt siden den dagen har jeg tenkt på den kunsten jeg ikke fikk på den tiden når det var forholdsvis billig.

Det skulle ta lang tid før jeg igjen begynte å tenke tanken på å gjøre noe med det istedet for å tenke på det jeg ikke fikk. Det var ikke før i 2013 jeg begynte å lete på nett og se om jeg ikke skulle realisere mitt første kunstkjøp som jeg hadde tenkt på så lenge. Jeg fant da et morsomt bilde Toxic Tinkerbell fra DOT DOT DOT. Jeg lette litt mer og fant da Sandra Chevrier som jeg fant veldig interessant og som jeg fikk tak i et lerret av fra Canada. Sånn begynte det, og det har bare fortsatt…det ble litt flere kjøp før jeg tilslutt fant kunstveggen og banksyforum og har etter det kost meg her inne sammen med dere.

Jeg syns det er interessant å se hva andre har, og hva andre liker, og liker også å bli utfordret på kunst. Jeg kan vel ikke si at jeg liker kun en sjanger, men kan finne noe å like i mange sjangre…det må bare være noe jeg kan hvile øynene mine på, som inneholder detajler som jeg kan se på lenge og ikke bli lei, og noe jeg kan tolke og finne en mening i. Det kan også være bare et fint bilde, tøft bilde eller søtt bilde uten mening. Jeg er imidlertid ikke så glad i kunst som ser ut som et barn har tegnet det. Kanskje kommer jeg dit en dag også, men jeg er ikke der idag.

Jeg kjøper kunst i hovedsak for å ha det selv, og ikke selge videre, men har kanskje innsett og vil kanskje innse mer etterhvert at men skal bytte på kunst.

Jeg venter nå på min første Dolk 3xchief, fant vel ut til slutt at det kanskje ikke går an å ha en samling uten ihvertfall en av disse Dolkene. Jeg er stadig på nett og søker etter nye interessante kunstnere, men også interressert i de mer veletablerte.

Jeg kan også si at jeg er kraftig infisert av det viruset som går.

Keep up the good work :slight_smile:

16 Likes

Takk for hyggelige ord, og god sommer!

1 Like

Hei,

jeg heter Erling og kommer fra Oslo. Jeg har lurket på Kunstveggen før; jeg mener å huske forumet så annerledes ut før? Uansett hadde jeg bare 3-4 poster den gangen.

Jeg er utdannet Art Director ved Westerdals og har alltid hatt en grunnleggende interesse for kunst. Jeg drev også med graffiti fra jeg var 17 til jeg var 19 år - og har jobbet på sikkerhetsvakt ved Astrup Fearnley-museet i 1 år (jeg voktet bl.a. Michael Jackson & Bubbles-statuen i porselen av Jeff Koons fra angrep med balltre i 2002) :smile:

Det var allikevel først for cirka 1,5 år siden at jeg begynte å samle. Jeg så Exit Through the Gift Shop, som kickstartet interessen min noe voldsomt.

Topp fem kunstnere:

  1. KAWS
  2. Banksy (første trykk kjøpes i disse dager)
  3. Pose
  4. Jerkface
  5. Dolk

Jeg liker også veldig godt Warhol og Koons - samt hyper-realistiske malere som Hilo Chen og Michael Steinbrick. Alt i alt, en veldig fragmentert kunstsmak :slight_smile:

Så må det sies at jeg er veldig nysgjerrig på hyper-konseptuell kunst som den Erling Kagge samler på; jeg har lyst til å ta en samtale med ham, virker som en veldig kul og smart fyr.

8 Likes

Hei!

Først og fremst, takk for et flott forum jeg har hatt mye glede av i det siste, selv om jeg ikke har hatt tatt en aktiv rolle her enda. Har tenkt å endre på det fremover:)

35 år gammel nordlending, bosatt i Tromsø. Fjord og fjell ser jeg utenfor stuevinduene, så liker å ha andre ting på veggen hjemme. Har samlet en relativt liten stund, men har allerede fått tak i noen fine trykk. Kjøper det jeg liker, uavhengig av hva andre synes.Foreløpig har det blitt et par Dolk, Pøbel, DDD, John Doe mm. Utvider stadig horisonten.

10 Likes

Noen fine trykk ? Ikke vær beskjeden no

1 Like

Vi nordlendinger er jo kjent for å være beskjeden:)

2 Likes

Nu snakke du førr dæ sjøl…

1 Like

Glede meg til og se dit siste når det kommer fra rammeverksted :slight_smile:

1 Like

Hei! Mann 32 fra Skien her :slight_smile:

Først og fremst takk for et fint forum med mye nyttig info for en totalt newbie på kunst. Oppdaget Sandra Chevrier helt tilfeldig da en kamerat av meg kjøpte to prints sist uke, og har vel trålet fora og gallerier noen timer hver dag etter det.

Har et nyrenovert hus hvor jeg foreløpig ikke har en eneste ting på veggene, og skjønner nå at jeg ikke kommer til å henge opp hva som helst heller.

Foreløpig har jeg virkelig sansen for Sandra og Martin Whatson, samt at jeg syns Spazuk har en del bra (ikke minst interessant teknikk). Push syns jeg også har mye spennende, og liker også F. Widerberg og Camilla Grythe. (bred smak kanskje?)
Av enkeltverk er Miss Universe en stor favoritt, men dessverre litt utenfor pricerangen min atm :grin:

Nå prøver jeg å bestemme meg for hva mitt aller første kjøp skal bli, og jeg er spent på fortsettelsen. Selv om jeg er veldig glad for å ha “oppdaget” denne verdenen, er lommeboken mindre fornøyd med nok en kapitalkrevende interesse :money_with_wings:

6 Likes

Hei og velkommen til forumet😀

Synes alltid litt synd på de som har sitt første møte med kunst via dette forumet. Har en følelse av at de i løpet av kort tid ender opp med en kunstsamling av relativt lav kvalitet…

For min del fikk jeg interesse for kunst lenge før dette forumet så dagens lys. Hadde dermed sett såpass mye at jeg kan skille kvalitet fra verdiløst oppgulp som ofte blir hypet her på forumet.

Bruk god tid. Ikke kjøp i frykt for å glipp av en fantastisk mulighet. Vær kritisk. Prøv å begrens samlingen. Søk råd fra flere kanaler enn bare denne. Utvikl enn kunstsmak.

8 Likes

Hei jente fra Trøndelag, men bosatt i Oslo. Har vært opptatt av kunst i mange år. Ble hekta på Streetart etter en tur til Lofoten i 2010 da jeg fikk sett endel av Dolk og Pøbels “Ghetto spedalsk” fikk også med meg en utstilling på “Kaviar factory” i Henningsvær.

På Kaviar Faktory ble jeg tipset om HMP, og da jeg kom hjem til Oslo kjøpte jeg canvas av Hard Work. Klarte videre å få med meg Dolks neste slipp og kjøpte da Prisoner Painter. Etter det har jeg kjøpt litt nå og da. Kjøper litt annet enn streetart også bla Melgaard og Bleken (er litt trønderpatriot :wink: ønsker meg et trykk av Gullvåg også) Synes dette er et spennende forum, gleder meg til å følge det.

6 Likes

Hei på deg!! Kjekt med flere jenter på forumet:)

2 Likes

Tjuagutt i 30 årene fra Bergen som har vært leser av kunstveggen og forumet siden oppstart. Har ett par Dolk verk på veggen og prøver å få min samboer mer medgjørlig til å få “riktig” kunst på veggene. Variert smak og fan av bl.a. Pushwagner, Melgaard, Kjell Nupen(!), Nerdrum og selvfølgelig Banksy.

8 Likes

Oppdaget veggen i går kveld da jeg så Steins nye verk i Bodø. Fant en link til kunstveggen som jeg aldri har besøkt før.
Brukte 4 timer i går på å lese igjennom veggen og reagerte på Kunstveggens eget innlegg om Dot Dot Dots utstilling på Urbeaux i september, som jeg også var tilstede på selv. Bør og skal ikke slike innlegg være objektive? Fantastisk utstilling, forresten.

Bosatt i Trondheim og har fulgt med noen år uten å kjøpe meg noen store verk. Har hatt en Laa Stå som jeg gav til onkelungen.
Melder meg inn på veggen i håp om å oppdage “nye” artister og ikke de som ellers har dominert i Norge de siste årene.

Jeg liker verk med betydning og/eller budskap.

8 Likes

Velkommen til forumet @AndreasE!

Hva mener du ikke var objektivt med anmeldelsen, slik jeg leste den, så var den utelukkende positiv…?

1 Like

Mann bosatt i Oslo. Økonom og veldig interessert i kunst.

Min interesse kom fra mine foreldre som samler på kunst. Allerede fra jeg kunne gå på egne ben ble jeg dratt med rundt på gallerier og auksjoner. Land og strand. Som ung gutt var ikke dette noe særlig når alt du ville var å spille fotball og leke med hunden din.

Med alderen vokste min interesse. I dag bruker jeg opptil timer daglig på å lese, studere og lete etter kunst. Det jeg kanskje liker aller mest er at det er så uendelig enormt. Man blir aldri ferdig. Alltid noe du ikke kan eller noen du ikke vet om.

Har følgelig min egen lille samling som er under stadig utvikling. Jeg kjøper ikke for å spekulere. Kjøper gjerne fra etablerte kunstnere. Bruker gjerne databaser fra store kjente samlinger som referanse. Samt tilslagslister for å få en mening om hva markedet synes, og ikke bare ekspertene fra offentlige samlinger. Da har jeg et visst ankerpunkt for å sikre en gjennomgående kvalitet. Det trenger ikke å være dyr kunst. Det finnes masse god kvalitetskunst som ikke ribber deg til beinet. Samtidig finnes det horder av drittkunst som lar deg velge mellom bilen og noe som ikke engang holder verdien. Mitt mantra er derfor at god kunst trenger ikke være dyrt. Dessuten er det flere “glemte” kunstnere som igjen blir aktuelle. Per Kleiva er et eksempel. Per Krohg er et annet.

Til syvende å sist må du selv like det du kjøper. Ikke kjøp fordi et vennepar har kjøpt det, eller fordi fargene passer gardinene eller fordi det er en ny trend du må følge.

Håper vi kan dele erfaringer og kompetanse her inne. Ser frem til trivelig kunstprat.

19 Likes