Introduser deg selv

Velkommen til kunstveggen.no, i denne tråden kan du som ny bruker eller gammel traver introdusere deg selv i den hensikt å bli bedre kjent med de andre brukerne på forumet. Fortell gjerne litt om deg selv, hvilken kunstnere du interesserer deg for eller annet som kan være spennende å vite :smile:

Hei godtfolk,

jeg er Gulosten fra Stabekk. Ble introdusert for kunst gjennom familien min, men ble først virkelig interessert da jeg oppdaget gatekunstneren Dolk sine verk på byveggene i Bergen. Etter å ha plukket opp noen trykk av Dolk oppdaget jeg britiske Banksy, og så ballet det på seg. Har etterhvert også blitt glad i contemporary, spesielt Pushwagner fascinerer meg veldig. Eldre kunst som Much liker jeg også godt, men dette har jeg lite kunnskap om. Driver også litt med kjøp og salg på hobbybasis. Jeg håper at jeg kan lære mye gjennom dette forumet, samt få nye venner og bekjente med samme interesse som meg selv.

3 Likes

Elkev her. Småsamler, livsnyter og resirkulert røver fra det gamle forumet. Ser frem til mange gode meningsutvekslinger også på dette nye forumet.

1 Like

Frank Vidar fra nord Norge ( Bardufoss) har samlet på kunst en stund , men ikke vert så aktiv på forum før ganske nylig. Men fin plass og bli kjent med folk med samme interesse . Samler ut fra personlig mening og smak ikke nødvendigvis popularitet. Bilde Kan gjerne provosere eller skape debat/ diskusjoner . Gremmes av IKEA , bohus ol bilder. Favoritt gatekunstner er pøbel, favoritt tegner er Marit Victoria wolf Andreassen og favoritt lokal kunstner er alvin jensvold.

1 Like

Heisann,
Christian fra Oslo her. Ble først interessert for kunst da jeg studerte i Bergen og fikk øynene opp for gatekunsten der. Derfra ballet det fort på seg da jeg traff Gulosten og Gard. Samler på alle de store norske og internasjonale street art kunstnerne, samt prøver å utvide horisonten også mot contemporary.

1 Like

Hallo. Virus fra Bergen her.

Ble interessert i street art pga. Dolk sitt arbeid her i Bergen. Dette har videre ført til at jeg er blitt fan av andre kunstnere. Er selvfølgelig stor Banksy tilhenger.

Spennende med ny versjon av forumet, tror dette blir bra!

2 Likes

Hei Tor Inge fra Bergen, driver kunstveggen sammen med @Gard, @Gulosten og @Christian.
Ble først intressert i gatekunst da jeg oppdaget stensiler av Bansky i Bergens gater, og med tiden også Dolk og Pøbel. Ønsker å lære mer om contemporary og urban gjennom forumet og få nye venner og kontakter.
Top fem kunstnere:

  1. Banksy
  2. Dolk
  3. Faile
  4. Pøbel
  5. Invarder
1 Like

Copy-paste fra forrige forum

Hei,

Nok en bergenser. Interesserer meg hovedsaklig for Streetart og de norske artistene. Kjøper og selger litt, hovedsakelig for å få råd til de motivene jeg virkelig vil ha på veggen. Interessen for streetart begynte med Dolk da jeg så motivene hans dukke opp i bybildet i Bergen. Oppdaget etter hvert HMP og ville ha noen bilder å pynte opp med hjemme i steden for IKEA-kunst. Siden har det bare ballet på seg og jeg etter hvert fått en god samling.

Kort om meg:

  • Samlet i 3 år
  • Hovedsakelig Dolk, MW og Pøbel, men også C. Harrington, S. Chevrier og Bisser
  • Favorittmotiv:
  • Dolk (Girl With Teddy, Teddy Riot, Shrink, Prisoner)
  • Martin Whatson (Eternal Reflection, Drapeau Tricolore, Hardcore Angel)
  • Pøbel (Lofoten, In cod we trust)
2 Likes

Bergen igjen… Men Gard og Co, før jeg introduserer meg selv kortfattet, GODT INITATIV!!
Endelig - et forum som står i stil med vår “kunstomani”.

Samler - og blir mer og mer avhenig!

Whats more to say - keep it real!

3 Likes

Takk for hyggelig tilbakemelding, vi håper at dette er starten på noe virkelig bra! :smile:

1 Like

Haha, nok en bergenser, dog ingen tilknytting til de andre her.

Vært interessert i street art siden rundt 2007, men ikke før jeg gikk ut i jobb i 2012 at jeg begynte å kjøpe trykk/OG. Litt dårlig timing mtp priser. Kjøper for å ha på veggen, så regner fullt tap på alt, eneste måten å ikke bekymre seg for å “brennes seg”.

Glad i :
Otto Schade
Dolk
Conor Harrington
Martin Whatson
Sandra Chevrier

1 Like

Nordlending, akkurat fått opp øya for kunst og da i hovedsak street/urban. Kjøper foreløpig for å ha på veggen og bare det. Det jeg har så langt er 3 Dolk, 1 Stein og 2 Dot Dot Dot. Liker Stein ( support Your locals:-) ) Dolk, DDD, Faile og Jeremy Geddes, og sikkert mange flere jeg ikke har oppdaget enda.

Ellers bra side med bra lesing :slight_smile:

1 Like

Bra med flere nordlendinger :slight_smile: har tre norwegian hardcore med stein jeg skal selge til kostpris vist det er noe du kan tenke deg ?

2 Likes

Julegaver nå :slight_smile: kunstbudsjett oppbrukt

1 Like

Hei. Bakart her. Forholdsvis ny i gamet. Bor like utenfor Oslo, men er bergenser. Har noen få trykk så langt, men har tenkt å øke samlingen utover 2015. :smile:

2 Likes

Hei. Flott forum folkens! Er en ung herreman :wink: så vidt bikket den magiske 30års linja. Bor sentralt i innlandet, Hedmark. Kjøpte mitt første print for en stund siden; Handgun. Ble en vandalking nå også. Likt kunst i mange år. Handler egentlig etter hva som gir meg inntrykk jeg liker. Kjøper for å beholde. Ingen av de siste kjøpene er godkjent for stue ennå, noe jeg leser stadig her inne :slight_smile: men det finnes alltid vegger. Det er mye informasjon her inne som er helt nytt for meg og det settes pris på. Virker som det er en hyggelig tone her også.

9 Likes

Hei godtfolk,
Fantastisk forum :smile:
Jeg er fra Bergen. Ble blitt bitt av den store streetart baselusken for ikke så lenge siden.
Dolk og Banksy har mye av æren for det. Har også fått opp øynene for flere andre gode kunstnere på denne tiden.

Top 5
Banksy
Dolk
Borondo
Pøbel
Bisser

4 Likes

Velkommen, og det er er et skummelt virus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hallo alle sammen

Takk for et fint forum. Etter å ha vært en ivrig leser og bruker av dette forumet og Banksy forum siden ifjor sommer tenkte jeg det nå var på tide med en kort presentasjon av meg selv. Jeg er nok en kunstinteressert bergenser. Jeg liker ulike typer kunst. Street Art interessen min startet da jeg oppdaget Dolk sin Hermann Friele stensil i Michael Krohns gate i Bergen for mange år siden. Innkjøp startet jeg med i 2012 på en utstilling på Bergen kjøtt, og sommer/høst 2014 var jeg offisielt hektet. Jeg kjøper kunst for å henge det på veggen. Der henger det til jeg finner noe annet jeg liker bedre. Nå er leiligheten min og kontoret mitt fult. Føler meg som en rusmisbruker…

Jeg har oppdaget mye ny og spennende kunst på Kunstveggen og på Banksy forum. Favorittene så langt etter utallige timer med kikking på bilder er Katrin Fridriks, Jose Parla, Adam Neate og Borf. Av norske street art kunstnere er det Dot dot dot og Dolk som står mitt hjerte nærmest.

Keep up the good work/forum :smiley:

2 Likes

Hei! Jeg er ny bruker på forumet. Jente, 23 år og ganske tidlig profesjonell danser/koreograf og billedkunstner. Økonomisk har jeg nok gjort det best med det siste. Spesialiserer meg på personlige originalmalerier hvor jeg benytter meg av kundens egne historier, preferanser og unike vesen som inspirasjon for det jeg gjør.

Bor sammen med papegøyen min Kili i Oslo, som alltid er sammen med meg når jeg maler.
Er her inne for å se meg litt rundt på siden. Syns det er et veldig fint intitiativ som kan hjelpe samlere med å orientere seg i den norske (og internasjonale) kunstverdenen.

  • I$
4 Likes