Investere eller flippe? Auksjonere eller gi bort?

Hva er markedspris da?

Den perfekte markedspris ved trykklansering må jo være å prise trykkene så høyt at man akkurat får solgt opplaget uten at det finnes flere interessenter, men det er helt umulig å vite på forhånd. F.eks så har jeg ingen tro på at man får solgt 200 stk MW-trykk til 20.000 kr ved release. Grunnen til at man får solgt det til den prisen etter release er at mange ønsker å ha det selv (tar trykket av markedet) mens nye kjøpere må sloss om den relativt lave andelen som blir flippet videre. Historikk spiller også inn.

Ser heller ikke problemet med at kunstnere lar kjøpere få ta del i prisvekst selv om kjøper ikke har umiddelbare planer om salg.

2 Likes

Poenget mitt var simpelthen at de blir bevist solgt alt for billig på release og det attraherer flippere. Tipper at majoriteten av de som kjøper MW til release pris primært gjør det fordi de vet at det er en god investering (4x pengene på sekundet).
Deretter blir folk irriterte for at noen ønsker å tjene raske penger ved å flippe?
Personlig ser jeg bare dette som en markedsføringsstrategi og at flipping er en naturlig konsekvens av den. Ikke noe galt med å tjene penger på kjøp og salg.

7 Likes