Jackson Casady - "First Run" til salgs. Olje og akryl på lerret

Jeg selger her maleriet “First Run” av LA-kunstneren Jackson Casady. Dette verket måler 120 cm i bredden og 90 cm i høyden. Det er malt med olje og akryl på lerret, og var opprinnelig tiltenkt en plass på en hytte som vi ikke endte opp med å kjøpe. Maleriet har et helt fantastisk detaljnivå, se bilder. Verket kan sees live på Rodeløkka i Oslo. Jeg ønsker bud over 20 000 kroner, og selger til høyeste bud mottatt innen fredag kveld. Bud kan legges inn i denne tråden, eller via DM.

Jeg har skrevet litt om Jackson Casady tidligere. Følgende er en recap: Jackson Casady er en 23 år gammel kunstner fra LA. Han har kunstutdannelse fra University of Virginia. Hjemmesiden hans er: www.Jacksoncasady.com. Studioet hans ligger i Inglewood. Casady er nylig tatt inn i huskolleksjonen til Impact Art Gallery, sammen med 11 andre artister. Blant disse 11 finner du Jean-Michel Basquiat, Pablo Picasso, Kaws og Andy Warhol: Impact Art Gallery-Artists

Casady var bl.a. nylig featured i Artmazemag med en dobbelside: Jackson Casady on Instagram: “Thank you @artmazemag and @colonelcatfish for including me in the autumn edition” Han kritiserer LA/Hollywood kulturen med en potpurri av botox, diskriminering og særlig utnyttelse av unge jenter. Stilen hans er særegen, og det er enkelt å spotte en Jackson Casady “in the wild”, hvilket gjør han attraktiv.

Casady representeres av Sophia Penske, som er arvingen til Penske Automotive Group, og det er mye ressurser som legges inn i å pushe han frem nå. Les om Penske her: Curator Sophia Penske Is Shaking Up the California Art Scene | C Magazine

4 Likes

Maleriet er SOLGT!

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.