Vurderer salg av dotdotdot sitt Handgun (canvas, rød versjon) fra 2015 (?). Lav edition på 6 (dette er nr. 4 av 6). Målene er 100 x 70 cm.
Verket fremstår meget pent, og jeg liker det veldig godt, men pga andre kjøp så vurderer jeg altså å bytte det ut. Så vidt meg bekjent gikk det en annen versjon av dette på canvas for rundt 45k på auksjon før jul.
Mener den som gikk på Blomqvist var dobbelt så stor eller mer. Gategalleriet ser ut til å ha Scream i 100*150 til salgs for 35K. Omtrentlig pris på de små vil muligens være i sjiktet rundt 20K+, give or take.
Du kan gjøre ett salg på 25K. Du kan og prise den høyere, men da vill det og ligge lengre.
Januar og Februar er kjøpers marked. Prisene vill løfte seg igjen frem mot sommeren
Først og fremst så er du i besittelse av DOT DOT DOT mest ettertraktet motiv som er min personlige favoritt i samlingen. Når jeg prøvde å få tak i det for 10 år siden, så var markedsprisen på mellom 35-40.000.- hvor det var umulig å få tak i et. Markedet har endret seg mye og det er vanskelig å sette en Finnpris, markedsverdi, samleverdi, sist solgt pris ect… Men jeg oppfatter markedet slik at det er best å selge canvas via Galleri (Gategalleriet eller Fineart), enn å legge det ut skambillig på finn til flippere eller at noen tilfeldig finner annonsen din. Om du ikke tagger whatson, chevrier, dolk ect, så ender du opp med få views og skambud (25k) fra enkelte som spiser brukernavn til frokost og ødelegger markedet. Lykke til!
Mitt tips:
Sett en pris og gå i forhandlinger
Det er ikke så ofte disse er i omløp lengre og markedet for gatekunst er større enn noensinne. Mange vil ha ‘klassikerne’ og dette burde vært mulig å få solgt til en god pris.
Oppgir man ikke pris og ber om bud sitter alle på gjerdet og venter. Et par stykker vil komme med håpefulle bud, men legger du ikke listen vil ingen hoppe høyt.
Jeg eier selv en lik versjon som du har, så vet ikke om jeg er rette personen til å uttale meg om verdi.
Men vil tro at 25-30± vil være riktig pris.
Personlig hadde jeg solgt mye annet i samlingen, før salg av denne hadde blitt vurdert.
Takk skal du ha - har faktisk vært litt interesse, men ingenting er landet ennå. Vil nok vurdere noe lavere enn ask også ved rask avgjørelse, men det virker som prisen er ganske grei.