Jeg vurderer salg av Handgun (canvas, rød versjon) og trenger hjelp til vurdering av pris

Vurderer salg av dotdotdot sitt Handgun (canvas, rød versjon) fra 2015 (?). Lav edition på 6 (dette er nr. 4 av 6). Målene er 100 x 70 cm.

Verket fremstår meget pent, og jeg liker det veldig godt, men pga andre kjøp så vurderer jeg altså å bytte det ut. Så vidt meg bekjent gikk det en annen versjon av dette på canvas for rundt 45k på auksjon før jul.

All hjelp settes pris på!




Dot dot dot_Handun live_Los Angeles

3 Likes

Her var det stille og rolig! :slight_smile: Ingen som kunne tenke seg å vurdere kjøp av dette verket?

Den som ble solgt på auksjonen var vell gigantisk?

3 Likes

Verdi 25-30K

2 Likes

Hm, trodde ikke det, men nå sliter jeg med å finne deg igjen i tilslagslisten.

2 Likes

Mener den som gikk på Blomqvist var dobbelt så stor eller mer. Gategalleriet ser ut til å ha Scream i 100*150 til salgs for 35K. Omtrentlig pris på de små vil muligens være i sjiktet rundt 20K+, give or take.

4 Likes

Ok, takk for vurdering. Litt lavere enn jeg hadde trodd, håpet kanskje på ca. 35k.

2 Likes

Du kan gjøre ett salg på 25K. Du kan og prise den høyere, men da vill det og ligge lengre.
Januar og Februar er kjøpers marked. Prisene vill løfte seg igjen frem mot sommeren

4 Likes

Ja den på Blomqvist var 100x150.

Edit: Gard har rett :joy:

2 Likes

Det på Blomqvist gikk for 62 000 og var 200x150 cm.

5 Likes

Først og fremst så er du i besittelse av DOT DOT DOT mest ettertraktet motiv som er min personlige favoritt i samlingen. Når jeg prøvde å få tak i det for 10 år siden, så var markedsprisen på mellom 35-40.000.- hvor det var umulig å få tak i et. Markedet har endret seg mye og det er vanskelig å sette en Finnpris, markedsverdi, samleverdi, sist solgt pris ect… Men jeg oppfatter markedet slik at det er best å selge canvas via Galleri (Gategalleriet eller Fineart), enn å legge det ut skambillig på finn til flippere eller at noen tilfeldig finner annonsen din. Om du ikke tagger whatson, chevrier, dolk ect, så ender du opp med få views og skambud (25k) fra enkelte som spiser brukernavn til frokost og ødelegger markedet. Lykke til!

4 Likes

Mitt tips:
Sett en pris og gå i forhandlinger :slight_smile:
Det er ikke så ofte disse er i omløp lengre og markedet for gatekunst er større enn noensinne. Mange vil ha ‘klassikerne’ og dette burde vært mulig å få solgt til en god pris.
Oppgir man ikke pris og ber om bud sitter alle på gjerdet og venter. Et par stykker vil komme med håpefulle bud, men legger du ikke listen vil ingen hoppe høyt.

4 Likes

hva skjer med . . . for tiden? har ikke hørt om noen nye trykk siden disse ble sluppet… evt har jeg ikke fult like godt med :expressionless:

1 Like

Jeg eier selv en lik versjon som du har, så vet ikke om jeg er rette personen til å uttale meg om verdi.
Men vil tro at 25-30± vil være riktig pris.
Personlig hadde jeg solgt mye annet i samlingen, før salg av denne hadde blitt vurdert.

3 Likes

Solgte et rødt trykk for 8k for et år siden ca (innrammet med vanlig glass) Mener da at 25 ikke er for høyt, 20 synes jeg høres lavt ut.

5 Likes

Ser den har lagt ute noen dager til 29K
Lykke til med salget.

2 Likes

Takk skal du ha - har faktisk vært litt interesse, men ingenting er landet ennå. Vil nok vurdere noe lavere enn ask også ved rask avgjørelse, men det virker som prisen er ganske grei.

3 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.