Joan Cornellà

Joan Cornellà er en spansk kunstner og illustratør som bruker absurd og mørk humor sammen med satire som virkemidler. Han har en strek som lener seg på hans bakgrunn fra illustrasjoner.

Han produserer hovedsaklig trykk, men har også produsert figurer og noen bøker.

Han har tidligere samarbeidet med David Shrigley om en serie med 8 trykk.

Ligger en rekke trykk ute på finn nå, derfor tenkte jeg det var greit å lage en tråd for dette. https://www.finn.no/profile/ads?userId=1300697726

Work Hard Then Die ble solgt for 600 euro fra avant arte i fjor, synes derfor det er heftig å ta nesten 6 ganger så mye allerede. Irriterende, for jeg blei forelska i verket ca. en uke etter at salget var stengt.

8 trykk med David Shrigley ser også til å ligge på bare noen titusen mer, så jeg synes ikke helt prisen står seg.

De små trykkene har ingen COA eller lignende, så jeg er litt skeptisk, men til gjengjeld så er det ikke så ofte Cornellà er til salgs i Norge.

Du kan sikkert kontakte AA og spørre om du får kjøpt en AP om du ønsker det trykket. Eventuelt sjekke FairArt eller legge ut en ØK her eller på UAA. Uansett, masse lykke til med jakten​:crossed_fingers:

1 Like

The print "Work hard and then die" by Joan Cornella is released in 2025, limited in 492 editions. - Dope! Gallery $1,490.00 & free worldwide shipping. Fortsatt dyrere enn lansering men en mulighet(?)