Kaffegata Kunst & Kafe åpner på Flisa lørdag den 9. klokken 11.00

Midt i Kaffegata på Flisa som er hovedgata der åpner Kaffegata Kunst & Kafe, og den skal vise og selge kunsten min.

Dato: Lørdag den 9. mai, 2026, klokken 11.00

Adresse: Kaffegata 40
Postnummer og sted: 2270 Flisa

(upload://yZ8tTCAGjSNk5o4S5rNWDUKap7a.jpeg)

Jeg og fatt skulle til Sverige på fining-tur (eventuelt det den norske handelsbransjen og lommegrafsende politikere har etablert begrep om harrytur med for å avskrekke de som er mest opptatt av ekstern validering om å ikke være “harry”) så vi poppa innom kafeen når den åpna.

Kaffegata Kunst & Kafe hadde sin storåpning den planlagte lørdagen, og hadde i følge eieren stort oppmøte da den åpnet klokken elleve.

Meg foran bildeveggen min foran bildene som fortsatt er til salgs.

Faren min foran bildeveggen - til tross for at man skulle trodd det var “bak fiendens linjer” med graffiti siden han er tidligere bussjåfør som til og med kjørte leddbussen (dobbelt så lang buss som vanlig buss med trekkspill-ledd i midten) til et sted mellom Hønefoss og Oslo - Rykkinn, fra Oslo Bussterminal, - der jeg er fra forresten, som alltid var grisebomba fra halvparten av bussen til baki - så kan han synes graffiti er flott.

Det sier mye om hvor nye tider det er når det kommer til å nyte graffiti, for selv om graffiti kom inn i galleria i statene allerede på 1970-tallet og allerede da ble akseptert som kunst av kunstverden, så har det hengt igjen mye tullball - det er vel en av grunnene til at dette ikke flyr av vegga i Norge også - siden gamle holdninger henger igjen, og det største “opprøret” mange tør å gjøre er å få seg sterilisert gatekunst fra en som har appropriert grumset fra gata igjennom å suge til seg “sub-kultur” i deres øyne. Mens det her er den ekte greia :100:

Meg utenfor kafeen på åpningsdagen.