Kaws - Companion

Hola,

Dette er sikkert mulig å finne ut av ved å bruke google osv. Likevel velger jeg å spørre her, siden det er så hyggelig å høre fra fellow forum members.

Lurer på; Hvor ofte har Kaws sluppet companions i opplag? Og hva sånn ca pleier de å koste, mot for eksempel open edition som jeg så kostet 200 dollar.

På forhånd takk for svar.

1 Like

Dette lurer jeg også på.

Det er MYE open editions for tiden. YSP parken i UK, det Tokyo-baserte galleriet som jeg ikke husker navnet på og Modern Art Museum of Fort Worth, alle har kjørt Open Editions til rundt $200 USD de siste månedene. Jeg klager ikke, jeg skaffet meg noen kopier selv, men hadde jo vært mest stas med en edition.

Open edition håper jeg de fortsetter å stocke opp og møter den etterspørselen som er. Bedre enn at folk kjøper seg falske kopier. Såvidt meg bekjent er det ikke lansert noen companions like som de i open edition tidligere. De med lik positur har tidligere vært i andre størrelser og begrenset opplag.
Resting Place companionen til Kaws kostet i sin tid(2013) 315 usd på lansering og var begrenset til 500 stk. Denne er nok litt større enn open editionene dog. Open editionene er dermed ikke spesielt billige, før man sammenlikner de mot andrehåndsmarkedet til figurene hans.

Bra med open edition. Har hørt det er mye falskt ute og går. 315 dollar var jo ganske lite dyrt når open er på 200. Jeg aner ikke hva annenhåndsmarkedet ligger på? Blir mer forvirra av å sjekke ebay egentlig. Virker som folk prøver å selge de fra open edition, noe som slår meg som lite gjennomtenkt? Kommer vel flere ganske ofte som @Stormen er inne på. Det kommer ganske sjeldent i begrenset opplag da?

Dette var vel billig.
https://www.thearttoyz.com/exhibit/
Er disse lisensiert?

Edit: Kan virke som dette er fake. ref. Reddit tråd