Kaws (US)

Hva skal du ha for den? Har ikke planlagt Bergen med det første, men posten er vel ikke dyr på en slik sak til Oslo.

1 Like

Til informasjon: Passing Through slippes på KAWSONE.com 18:00, idag 5.september :slight_smile:

Kan noen andre besvare om de er “open edition” samt kommer til salg på Perrotin senere i uken, for “oss i europa”?

Uansett, lykke til for de som måtte ønske å kjøpe disse :slight_smile:

Alt tyder på at dette er samme som tidligere, med open edition og høye fraktpriser fra Kawsone. Ingen grunn til panikk, da disse vil være veldig lett å få tak i fremover.

1 Like

Forstår jeg det riktig,at denne var i en Limited edition for en tid ,noen år tilbake,og nå kommer den i Open Edition??
Ser at GalleriCoa selger noe som for meg ser identisk ut men til 10 gangen forventet releasepris i kveld.
Eller er jeg på villspor ?

Det stemmer.

De nye figurene er endel mindre, men ellers temmelig like.
Flere av figurene som er gitt ut som OE nå siste årene har tidligere vært laget i begrenset opplag i andre størrelser og farger.
Dette er Kaws sitt poeng, å få disse figurene også til de som liker de kun for utseende, ikke som en investering. Prisene på figurene i begrenset opplag har hatt en voldsom prisvekst siste årene, og mange fans har ikke råd til disse.
På samme måte kan Kaws også ta sin del av kaka, han tjener nok ganske fett på disse slippene.

What does open edition mean? It means it’s open! I might have made five or I might have made five thousand. If you like it buy it to enjoy but don’t buy it on speculation.

Ser jo poenget til Kaws,men synes ikke det er rette måten å gjøre det på. Da burde han alltid hatt OE.
Ville følt det svært bittert om jeg forrige uke kjøpte GalleriCoa sin og trodd jeg satt på noe «få» eide,og denne uken kunne jeg spart x anntal tusen kroner.
Joda,som du sier,en minimal forskjell i størrelse,men igjen,hvem ser det om du ikke eier begge.

Største problemet slik jeg ser det er at salget av disse OE kan bremse prisveksten på de i begrenset opplag, til og med også være med på å gi de negativ prisvekst. Da ødelegger han for en viktig del av sine kjøpere, som vil føle mindre trygghet i å kjøpe tingene han produserer fremover.

Har tittet litt i det siste på diverse av printene hans , men er litt i villrede når det kommer til hvor man bør handle dette ? EBay er utelukket, og er litt usikker på hvilke gallerier som fører noe særlig av tingene hans.

Nesten umulig å finne Kaws-trykk for tiden. GaleriCOA hadde 3-4 Kaws-trykk til salgs i sommer for 10 KUSD / stk, men ser de har solgt disse nå (LINK.

Det er to trykk tilgjengelige på Paddle8 sin kommende auksjon: https://paddle8.com/artists/kaws/

Gjeldende bud på 11 KUSD og 5 KUSD. 7 dager igjen.

Hadde jo vært spennende om noen her på veggen har Kaws-trykk?

1 Like

Det skal ligge medlemsbilder av KAWS trykk et stykke bak i min kunstvegg tråden.

1 Like

Fulgte litt med på auksjonen på Paddle8 som nettopp ble avsluttet:

Kaws Presenting the past gikk for 12 500 USD ekskl. Buyers Premium på 20%. Så inkl. BP blir prisen 15 000 USD. Stiv pris…

Kaws Ups and Downs trykket (trykk nr 1 fra den serien), som attpåtil hadde litt condition issues (bøyde hjørner), gikk for 7000 USD ekskl. Buyers Premium på 20%. Så inkl. BP blir det 8400 USD.

Spesielt Ups and Downs trykket gikk overraskende høyt - spesielt mtp at man faktisk kan få kjøpt samme trykket hos Toyqube i US for 7900 USD (LINK). Og da antar jeg at trykket rett fra galleriet er mint. Så om noen er på utkikk etter Kaws-trykk tror jeg Toyqube er det beste valget (om de sender til Norge). Jeg kjenner ikke til dem altså - bare ser at de har tilgjengelige Kaws-trykk.

1 Like

Kom over denne på youtube i dag. Anbefaler å sette av litt tid til å se, om man er interessert i Kaws!

The Evolution of KAWS’ Street Art Aesthetic

3 Likes

Out of the blue lansering i går, tilfeldighetene var på min side og jeg plukket det opp. Spent på hvordan min ser ut, alle skal være ulike

https://www.instagram.com/p/BtEkAcRgVu7/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=flm2mynvr2z1

15 Likes

Grattis. Kunne tenkt meg en slik en selv, men gikk glipp av den. Si fra om du vil bytte den vekk i noe :slightly_smiling_face:

1 Like

Missunnelig!

1 Like

Noen som prøvde seg på rosa BFF?

Havna i køen og det blei utsolgt på sekunder. Håpar på å vinne raffle på DDTStore :smiley:

Edit: Blå BFF er restocked på MoMA forresten.
https://store.moma.org/prints-artists/featured/kaws/kaws--bff---blue/123940-123940.html?cgid=prints-artists-kaws#start=2

1 Like

Satser på raffle selv.

1 Like